ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو نفر به اتهام جاسوسی برای سپاه ایران در کنیا بازداشت شدند

این دو فرد کنیایی در اعترافات خود گفته‌اند به نیروی قدس سپاه ایران اطلاعات لازم را برای پروژه حمله به نقاط غربی کنیا داده‌اند.

پلیس کنیا از دستگیری دو فرد متهم به جاسوسی برای سپاه ایران خبر داد و گفت آن‌ها در بازداشتگاه به جرم خود اعتراف کرده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس شنبه ۲۸ نوامبر/ هفتم آذر گزارش داد،  ژوزف بوینت، رئیس پلیس کنیا اعلام کرد ابوبکر صدیق لو، ۶۹ ساله و یاسین سامبایی جمعه ۲۵ ساله، اعتراف کرده‌اند که با سپاه قدس به عنوان جاسوس همکاری کرده‌اند.

این دو فرد کنیایی در اعترافات خود گفته‌اند به نیروی قدس سپاه ایران اطلاعات لازم را برای پروژه حمله به نقاط غربی کنیا داده‌اند.

رئیس پلیس کنیا گفت: «شواهد انکارناپذیری در دست داریم که این دو نفر عضو حلقه جاسوسی ایران هستند.»

به گفته بوینت مأموریت این حلقه جاسوسی، سازمان‌دهی حملات تروریستی در این کشور است.

بر اساس گزارش پلیس کنیا دو فرد دستگیر شده چندین بار به ایران سفر کرده بودند و برای انجام حملات تروریستی و جذب نیرو از جمله کودکان پول دریافت کرده‌اند.

یاسین جمعه که توسط ابوبکر صدیق به این حلقه جذب شده است در ۱۹ نوامبر در بازگشت از ایران به کنیا دستگیر شد.

در ژوئن ۲۰۱۳ دادگاهی در کنیا دو ایرانی را به اتهام همکاری با سپاه قدس ایران در طرح‌ریزی حمله به غرب کنیا به حبس ابد محکوم کرد.

احمد ابوالفتحی و سید منصور موسوی در ژوئن ۲۰۱۲ به دلیل نگه داشتن ۱۵ کیلوگرم مواد منفجره دستگیر شده بودند.

مقامات کنیا می‌گویند دست‌کم ۸۷ کیلوگرم دیگر مواد منفجره از ایران وارد کنیا شده است که هنوز موفق به یافتن آن نشده‌اند.

بازرسان کنیا می‌گویند حمله به نقاطی در غرب کنیا طوری طرح ریزی شده است که چنان‌چه با موفقیت انجام شود، مسئولیت آن متوجه شبه‌نظامیان الشباب شود.

مقامات ایران به این اتهامات واکنشی نشان نداده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسین

    اندک اندک می توان دریافت که اگرپول ,اسلحه ,موادمخدروقدرت های هنوزهم به تمامی ناشناخته از گروه های تروریستی پشتیبانی نکنندآنها سرپا نمی مانند.آمریکا,روسیه,ایران عربستان,قطر,پاکستان و... ابوبکربغدادی هاعروسک های کوکی بیش نیستند کوک شان که به پایان رسیدازحرکت خواهند ایستاددرست به مانند اسامه بن لادن ها.

  • naseem

    علی سعیدی نماینده علی خامنه‌ای در سپاه  با بیان این‌که مرزهای جمهوری اسلامی تا دریای مدیترانه و باب المندب پیش رفته گفت که روسیه از تفکر «شیعه» استقبال می‌کند!. در بخش دیگری از سخنان گفت که «منطقه آبستن حوادث غیرمترقبه» است و این مساله ناشی از گسترش مرز‌های ایران در جهان است: اثبات فوری اش را میخواهید: آسوشیتدپرس شنبه ۲۸ نوامبر/ هفتم آذر گزارش داد، ژوزف بوینت، رئیس پلیس کنیا اعلام کرد ابوبکر صدیق لو، ۶۹ ساله و یاسین سامبایی جمعه ۲۵ ساله، اعتراف کرده‌اند که با سپاه قدس به عنوان جاسوس همکاری کرده‌اند. مقامات کنیا می‌گویند دست‌کم ۸۷ کیلوگرم دیگر مواد منفجره از ایران وارد کنیا شده است که هنوز موفق به یافتن آن نشده‌اند. بازرسان کنیا می‌گویند حمله به نقاطی در غرب کنیا طوری طرح ریزی شده است که چنان‌چه با موفقیت انجام شود، مسئولیت آن متوجه شبه‌نظامیان الشباب شود!!