ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اجرای ارکستر سمفونیک تهران به دلیل حضور نوازندگان زن لغو شد

اعضای ارکستر خود را برای اجرای سرود رسمی کشور در یک سالن ورزشی آماده کرده بودند. اما یکربع قبل از اجرا دستور رسید که زنان نباید روی صحنه ساز بزنند.

اجرای ارکستر سمفونیک تهران در آیین افتتاحیه رقابت‌های کشتی باشگاه‌های‌ جهان به دلیل حضور نوازندگان زن لغو شد.

علی رهبری، رهبر ارکستر سمفونیک تهران، یکشنبه ۸ آذر به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که اعضای این ارکستر در داخل سالن ورزشی آزادی خود را برای اجرا آماده کرده بودند اما ۱۵ دقیقه پیش از زمان اجرا که «داشتیم برای اجرای سرود رسمی کشور آماده می‌شدیم، یک‌دفعه اعلام کردند که زنان نباید روی صحنه ساز بزنند.»

او افزود: «من از این اتفاق ناراحت شدم و گفتم امکان ندارد این اهانت را بپذیرم یا همه با هم اجرا می‌کنیم یا سالن را ترک می‌کنیم.»

به گفته رهبری، «رایزنی‌ها نیز بدون نتیجه ماند و در ‌‌نهایت هم گفتند، اصلا نمی‌شود خانم‌ها ساز بزنند.»

به دنبال این مخالفت، اعضای ارکستر سمفونیک تهران سالن را ترک کردند.

رهبری این نوع برخورد را «خجالت‌آور» دانست و گفت: «زنان قرار نبود کار خاصی انجام دهند، فقط چند قطعه‌ مشخص را اجرا می‌کردند، چرا نباید آن‌ها بتوانند سرود رسمی کشورشان را اجرا کنند، آن‌ها خودشان ما را دعوت و در عین حال، به ما بی‌احترامی کردند.»

ممنوعیت نوازندگی زنان در شهرستان‌ها در سال‌های گذشته افزایش یافته اما در تهران این نخستین بار است که از نوازندگی زنان جلوگیری شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    جناب آقای رهبری !برادر! راهت را بکش برو همانجایی که بودی و با افتخار و آزادی کار می کردی. به بهانه وطن دوستی بازیچه دست این اراذل نشو که شوی مدرنیته بدهند. اینجوری نمی تونی ارکستر ملی را حفظ کنی. قبل شما هم خیلی ها تلاش کردند و نسیبشان جز تحقیر نبود. حالا این سرود سرتاپا عفن مثلا ملی چه تحفه ای هست که شما آن را اجرا کنید؟ برای همیشه بدانید که ملا جماعت با آزادی زن و موسیقی دژمن بوده، هست و خواهد بود.

  • میترا

    هنر فروشان ایرانی یک بار برای همیشه باید فکر همکاری با جمهوری اسلامی را فراموش کنند وگرنه هر وقت به نفع سیستم است شو خواهند داد و هر وقت آنها را نخواستند باید به زباله دان اسلام فرو بروند