ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عضو شورای مرکزی کارگزاران: زنان دکوری برای مجلس نمی‌خواهیم

امانی گفت که زنان اصلاح‌طلب و اصول‌گرا در حوزه زنان مطالبات یکسانی دارند.

شهربانو امانی، یکی از اعضای شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: «ما زنان دکوری برای مجلس نمی خواهیم. زنانی می خواهیم که از حقوق ما بتوانند دفاع کنند».

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، امانی یکشنبه هشتم آذر، در دومین نشست هم‌اندیشی زنان در انتخابات ضمن اشاره به اهمیت حضور زنان در انتخابات مجلس گفت: «امیدواریم در درجه اول زنان همفکر خودمان ومردانی که درست تربیت شده‌اند وحق زنان را می‌شناسند به مجلس راه بیابند و در ادامه علاوه بر آن‌ها زنان خوش فکر که هم فکر سیاسی ما نیستند نیز بتوانند به مجلس بروند».

امانی با بیان این که زنان اصلاح‌طلب و اصول‌گرا در حوزه زنان مطالبات یکسانی دارند گفت: «زمانی که آقای خاتمی می‌خواستند وزیر زنی را انتخاب کنند صدای وا اسلاما بلند شد اما در دوره بعدی که احمدی‌نژاد یک زن را به کابینه‌اش آورد کسی زیاد صحبت نکرد و اجازه‌اش داده شد. معیار شما واقعا چیست؟»

جمعی از فعالان زنان در ایران پنجم آبان ۱۳۹۴ کمپینی را با نام «تغییر چهره مردانه مجلس» آغاز کردند.

در میان این فعالان چهره‌هایی از زنان اصلاح‌طلب حضور دارند.

امانی با تأکید بر این که هیچ منع قانونی و شرعی برای حضور زنان در نهادهای بالای قدرت وجود ندارد گفت: «از مجلس اول تا سوم زنان را محدود کردند. کسانی بودند که می‌خواستند زنان را در پیاده‌رو از مردان جدا کنند اما از مجلس چهارم به بعد زنان روی کار آمدند و گفتند که ما از زمان مشروطه و انقلاب همیشه به شرایط سیاسی کشور کمک کرده‌ایم چرا حقوق ما را محدود می‌کنید».

قرار است کمپین «تغییر چهره مردانه مجلس» سه کمیته تشکیل دهد که بر اساس آن هم زنان کاندیدا شوند و هم ۵۰ کرسی برای زنان در نظر گرفته شود، همچنین عملکرد کاندیداهای زن ستیز بررسی شود.

منتقدان این طرح می‌گویند که صرف حضور تعداد بیشتری از زنان در مجلس به تغییر قوانین زن‌ستیز و برابری جنسیتی نمی‌انجامد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.