ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش بیش از ۳۵۰۰ نفر را در سوریه اعدام کرده است

از تابستان ۲۰۱۴ تا کنون ۳۵۹۱ نفر به اتهاماتی چون همجنس‌گرایی، جادوگری و خیانت در مناطق تحت سلطه داعش در سوریه اعدام شده‌اند. نصف این عده غیرنظامی و ۱۰۳ نفرشان زن بوده‌اند.

از تابستان ۲۰۱۴ تا کنون بیش از ۳۵۰۰ نفر به اتهام همجنس‌گرایی، جادوگری و خیانت در مناطق تحت سلطه داعش در سوریه اعدام شده‌اند. نیمی از قربانیان غیرنظامی بوده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه (مستقر در لندن) با استناد به اطلاعات کنشگران سوری می‌گوید از زمان تسلط داعش بر یک سوم خاک سوریه در اواخر ژوئن ۲۰۱۴، ۳۵۹۱ نفر اعدام شده‌اند.

این افراد به اتهاماتی چون جادوگری، همجنس‌گرایی و یا جاسوسی و همکاری با ائتلاف ضد داعش اعدام شده‌اند. محکومان داعش به روش‌هایی چون گردن زدن، شلیک به چشم‌ها، سنگسار، زنده سوزاندن و یا پرتاب از بلندی کشته شده‌اند. ۱۹۴۵ نفر این عده غیرنظامی هستند. ۱۰۳ نفرشان زن و ۷۷ نفر کودک و نوجوان.

گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، یکشنبه ۲۹ نوامبر منتشر شده و در آن آمده که بسیاری از اعدام‌شدگان اعضای قبیله سنی شعیطات بوده‌اند.

داعش در تابستان سال ۲۰۱۴ بیش از ۹۰۰ نفر از وابستگان این عشیره را به قتل رساند. این کشتار پس از آن صورت گرفت که سران این عشیره علیه اقدامات افراطی و تروریستی داعش قیام کردند.

در کنار غیرنظامیان، ۹۷۵ نفر از سربازان دولتی سوریه و ۲۵۰ نفر از رزمندگان گروه‌های شورشی مختلف نیز توسط داعش اعدام شده‌اند. نکته دیگر آن که ۴۰۰ نفر از نیروهای خودی داعش هم به خاطر رویگردانی از تروریست‌ها و قصد فرار، اعدام شده‌اند.

در گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه عنوان شده که داعش تنها در چهار هفته اخیر ۵۰ نفر را اعدام کرده که ۳۵ نفرشان غیرنظامی بوده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اطلاعات خود را از کنشگران محلی می‌گیرد و به سختی می‌توان گزارش‌هایش را از طریق منبع مستقل دیگری تایید کرد اما تا کنون، تقریبا همه داده‌های این نهاد درست بوده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.