ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هفت تن از کارگران معترض سیمان لوشان اخراج شدند

هفت تن از کارگران کارخانه سیمان لوشان که آبان‌ماه سال جاری دست به تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان بنیاد مستضعفان در تهران زده بودند، از کار اخراج شدند.

هفت تن از کارگران کارخانه سیمان لوشان که آبان‌ماه سال جاری دست به تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان بنیاد مستضعفان در تهران زده بودند، از کار اخراج شدند.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، اخراج شدگان از جمله ۲۵ کارگری بودند که روز ۱۹ آبان‌ماه در اعتراض به پرداخت نشدن بیش از یک سال مزد معوقه و همچنین بلاتکلیفی از زمان توقف فعالیت این واحد تولیدی تجمع برپا کرده بودند.

لوشان در استان گیلان و در میانه راه قزوین به رشت قرار دارد. کارخانه سیمان لوشان در مردادماه سال ۹۲ با حدود ۱۸۰ کارگر تعطیل شد.

حکم اخراج این هفت کارگر را کارفرما به خانه آن‌ها و با پست سفارشی فرستاده است. این حکم دو روز پس از تجمع کارگران در تهران صادر شده است.

هفته پیش این هفت کارگر اخراجی برای پی‌گیری موضوع اخراجشان به دفتر حراست بنیاد مستضعفان در تهران مراجعه کردند اما مسئولان این بنیاد ضمن بی‌توجهی به موضوع اخراج آن‌ها بر بازخریدی همه ۲۵ کارگر معترض سیمان لوشان تأکید کردند.

این ۲۵ کارگر بین ۱۳ تا ۱۸ سال سابقه کار در کارخانه سیمان لوشان دارند و از سوی کارفرما برای تسویه‌حساب و بازخریدی تحت فشار قرار گرفته‌اند. به آن‌ها مهلت داده شده تا ۲۰ آذرماه در ازای دریافت سالی چهار ماه حق سنوات خود را بازخرید کنند و در غیر این صورت مطابق قانون کار تنها با پرداخت سالی یک ماه با آن‌ها تسویه‌حساب‌ خواهد شد.

کارگران می‌گویند جدا از معوقات مزدی مهم‌ترین خواسته آن‌ها اشتغال دوباره در یکی از شرکت‌های مالک زیرمجموعه بنیاد مستضعفان و تکمیل سوابق بیمه‌ای برای رسیدن به موعد بازنشستگی است.

کارگران سیمان لوشان همچنین می‌گویند به‌تازگی کارفرما با آوردن تجهیزات و ماشین‌آلات در محل پارکینگ کارخانه قصد استخراج سنگ از معادن این کارخانه و فروش آن را دارد آن‌ها می‌خواهند تا همچنان در این واحد صنعتی مشغول کار شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.