ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پوتین: ترکیه با داعش تجارت نفت می‌کند

ولادیمیر پوتین اتهام سنگینی به ترکیه زد. او گفت آنکارا با داعش تجارت نفت می‌کند و برای دسترسی به نفت بود که دستور شلیک به سوی جنگنده روسی را داد. اردوغان بلافاصله به این اتهام پاسخ داد.

ولادیمیر پوتین اتهام سنگینی به ترکیه زد. او گفت آنکارا با گروه «دولت اسلامی» (داعش) تجارت نفت می‌کند و برای دسترسی به نفت بود که دستور شلیک به سوی جنگنده روسی را داد. ترکیه بلافاصله به این اتهام پاسخ داد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت این کشور اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهند نفت از مناطق تحت کنترل داعش به ترکیه ارسال می‌شود و از این طریق واردات گسترده، غیرقانونی و صنعتی به خاک ترکیه صورت می‌گیرد.

پوتین حمله هوایی ترکیه به جنگنده روسی را «اشتباه بزرگ» ترکیه خواند و گفت ترکیه با این اقدام می‌خواست این منبع نفتی خود را حفظ کند.

روز سه‌شنبه ۲۴ نوامبر ترکیه یک جنگنده سوخوـ۲۴ روسیه را به دلیل نقض حریم هوایی این کشور در حوالی شهر یالان‌داغی سرنگون کرد. دو خلبان این جنگنده با چتر نجات فرود آمدند اما نیروهای شورشی سوریه یکی از آن‌ها را کشتند. خلبان دیگر سالم بر زمین نشست و در عملیات نجات نیروهای روسی به پایگاه خود بازگشت. از آن زمان روابط روسیه و ترکیه تیره شده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اتهامات پوتین را رد کرد و گفت ترکیه نفت و گاز خود را فقط از منابع قانونی، از جمله روسیه دریافت می‌کند. او از پوتین خواست تا شواهد و مدارک خود را درباره اتهاماتی که به ترکیه می‌زند ارائه کند. اردوغان گفت اگر چنین شواهدی ارائه شود او از ریاست جمهوری کنار خواهد کشید.

تابستان سال جاری روزنامه «جمهوریت» ترکیه نیز گزارشی درباره ارسال اسلحه همراه با چند عکس و ویدیو منتشر کرده بودند. در این گزارش موجب شد تا جان دوندار، سردبیر جمهوریت، و اردم گول نماینده این روزنامه در آنکارا روز پنج‌شنبه ۲۶ نوامبر پس از بازجویی حبس شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عباس djafariabbas@yahoo.com

    این که ترکیه با گروه های تروریستی در سوریه همکاری می کند و عربستان هزینه هایش را می پردازد بیش از سه سال از عمرش می گذرد _ چرا آقای پوتین تا امروز اعتراضی نداشت ؟ ! . عکس العمل روسیه اگر جدی بوده باشد ترکیه مکافات جنایت هایش را خوهد پرداخت . زیان اقتصادی مردم ترکیه حزب عدالت و اردوگان را ضایع خواهد کرد .