ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لایحه بودجه سال ۹۵ با تاخیر به مجلس می‌رسد

لایحه بودجه ایران باز هم چشم انتظار بازار انرژی است. وابستگی نفتی بودجه و ناامیدی از کاهش سقف تولید اوپک، مسئولان دولتی را به بازنگری دوباره در لایحه بودجه واداشته است.

لایحه بودجه سال آینده آماده ارائه به مجلس نیست. منابع خبری داخلی ایران نوسان بازار نفت و همزمانی لایحه بودجه و برنامه توسعه ششم توسعه را از دلایل این تاخیر اعلام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، لایحه بودجه سال ۹۵ با دو هفته تاخیر به مجلس ارائه خواهد شد.

به گفته یک مقام آگاه که نام او فاش نشده است، لایحه بودجه هنوز در هیات دولت نهایی نشده است و برای نهایی شدن اعداد و ارقام به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بازگردانده می‌شود.

دولت در دو سال گذشته لایحه بودجه را بدون تاخیر برای بررسی به مجلس ارائه کرده است، اما امسال تصمیم دارد که دست‌کم با دو هفته تاخیر این لایحه را به مجلس ببرد.

منابع خبری نوسان قیمت نفت را یکی از دلایل تاخیر در لایحه بودجه اعلام کرده‌اند. قیمت نفت در بازار جهانی همچنان رو به کاهش است و به کمتر از ۴۰ دلار برای هر بشکه رسیده است.

ایران امیدوار بود که در نشست ۱۶۸ اوپک، اعضای این اتحادیه را به کاهش تولید و عرضه نفت راضی کند. اما سران اوپک در آخرین نشست خود سقف تولید نفت اعضای اوپک را به میزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه افزایش دادند. این تصمیم امکان افزایش درآمدهای نفتی ایران را کاهش داده است.

علاوه بر این دولت تصمیم دارد که همزمان با لایحه بودجه، برنامه توسعه ششم را نیز به مجلس ارائه کند. اما آن‌گونه که منابع خبری گزارش داده‌اند؛ این برنامه نیز نیازمند بازنگری است.

در حالی‌که دولت پیش‌بینی کرده است که اقتصاد ایران پس از رفع تحریم‌ها با رشد دست‌کم شش درصدی روبرو شود، گزارش‌های رسمی از بازگشت به رشد منفی و رویارویی با رکود حکایت دارد.

سیاست مقابله با رشد نقدینگی برای کنترل نرخ فزاینده تورم به تداوم رکود اقتصادی منتهی شده است. این برنامه دولت کاهش اعتبار عمرانی را به دنبال داشته است.

از سوی دیگر کاهش قیمت نفت، دولت را با کسری بودجه احتمالی روبرو کرده و درآمدهای پیش‌بینی شده در قانون بودجه سال ۹۴ تحقق نیافته است. به‌گونه‌ای برآورد‌ها بیانگر کسری بودجه دست‌کم ۵۱ هزار میلیارد تومانی دولت در سالجاری است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.