ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عراق خواهان خروج فوری ترکیه از اطراف موصل شد

تنش بین ترکیه و عراق شدت می‌گیرد. در حالی که طبق روال قبلی نیروهای نظامی ترکیه برای آموزش نظامی پیشمرگه‌های کرد عراق به این منطقه رفته‌اند دولت عراق این اقدام را «تجاوزکارانه» خوانده است.

تنش بین ترکیه و عراق شدت می‌گیرد. در حالی که طبق روال قبلی نیروهای نظامی ترکیه برای آموزش نظامی پیشمرگه‌های کرد عراق به این منطقه رفته‌اند دولت عراق این اقدام را «تجاوزکارانه» خوانده است.

خبرگزاری آنادولی ترکیه شنبه ۵ دسامبر / ۱۴ آذر خبر درخواست فوری دولت عراق مبنی بر خروج نیروهای نظامی ترکیه از اطراف موصل را منتشر کرد.

بیش از ۱۰۰ سرباز ترکیه به‌منظور آموزش نیروهای پیشمرگه کردستان به منطقه شمال عراق در اطراف موصل منتقل شده‌اند. ۲۰ تا ۲۵ تانک سربازان ترکیه را همراهی می‌کنند.

دولت حیدر عبادی می‌گوید اعزام سربازان ترکیه بدون توافق با دولت مرکزی عراق صورت گرفته است.

موصل در فاصله  ۲۰۰ کیلومتری مرز عراق و ترکیه واقع است و از سال ۲۰۱۴ تحت کنترل نیروهای «دولت اسلامی» (داعش) قرار دارد.

ترکیه ظاهراً این برخورد عراق را درک نمی‌کند. ترکیه عصر جمعه اعلام کرد که سربازان این کشور در حال حاضر در بخش کردستان عراق متوقف شده‌اند. این اقدام ترکیه امر متداولی است و کشورهای عضو ائتلاف جهانی ضد داعش از آن اطلاع دارند.

منابع دولتی آمریکا نیز گفته‌اند جابه‌جایی نیروهای نظامی ترکیه در چارچوب فعالیت‌های ائتلاف جهانی ضدداعش بوده است.

سربازان ترکیه از دو سال و نیم پیش در بخش خودمختار کردستان عراق مستقر شده‌اند. ترکیه که از مدت‌ها پیش زیر اتهام حمایت از نیروهای شورشی تندرو علیه حکومت بشار اسد قرار دارد، تحت فشار هم‌پیمانانش در ماه ژوئیه سال جاری به ائتلاف ضدداعش پیوست.

داعش بخش‌هایی از عراق و سوریه را در اختیار دارد و در این مناطق حکومت خلیفه‌ای برپا کرده است. چندین کشور با حملات هوایی خود به مواضع این گروه قصد عقب نشاندن داعش را دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.