ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داعش کشتار کالیفرنیا را به طرفدارانش نسبت داد

گروه «دولت اسلامی» (داعش) امروز شنبه ۵ دسامبر / ۱۴ آذر اعلام کرد که کشتار شهر سن‌برناردینو در ایالت کالیفرنیای آمریکا توسط دو تن از طرفداران این گروه صورت گرفته است.

گروه «دولت اسلامی» (داعش) امروز شنبه ۵ دسامبر / ۱۴ آذر اعلام کرد که کشتار شهر سن‌برناردینو در ایالت کالیفرنیای آمریکا توسط دو تن از طرفداران این گروه صورت گرفته است.

یادبود قربانیان تیراندازی روز چهارشنبه در سن‌برناردینو

به‌گزارش رویترز، داعش در بولتن رادیویی خود به نام «البیان» گفت: «دو طرفدار دولت اسلامی چند روز پیش به مرکزی در شهر سن‌برناردینو در کالیفرنیا حمله کردند.»

سیدرضوان فاروق ۲۸ ساله و تشفین مالک ۲۷ ساله روز چهارشنبه دوم دسامبر / ۱۱ آذر به‌وقت محلی به یک مرکز معلولان در سن‌برناردینو کالیفرنیا حمله کرده و ۱۴ نفر را کشتند و ۱۷ نفر را زخمی کردند. آن‌ها در حال فرار به‌دست پلیس کشته شدند. دو مهاجم زن و شوهر بودند.

یک خبرگزاری وابسته به داعش به نام «الاعماق» نیز شامگاه جمعه ۴ دسامبر / ۱۳ آذر اعلام کرد که حمله به سن‌برناردینو توسط طرفداران این گروه جهادی انجام شده اما این ادعا پس از آن‌که اعلام وفاداری تشفین مالک به داعش در فیس‌بوک کشف شد مطرح گردید.

رسانه‌های آمریکا روز جمعه از ویدئویی خبر دادند که بر روی فیس‌بوک منتشر شده اما بعد پاک شده است. در این ویدئو تشفین مالک، مهاجم زن، با ابوبکر بغدادی، رهبر داعش اعلام بیعت می‌کند.

پلیس فدرال آمریکا روز گذشته (جمعه) حمله به مرکز معلولان در سن‌برناردینو را «اقدامی تروریستی با برنامه‌ریزی قبلی» دانست.

با این حال پلیس فدرال آمریکا گفته است مهاجمان از داعش دستور نگرفته‌اند بلکه از آن «الهام» گرفته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.