ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«۱۱۵هزار پرونده تصرف غیرقانونی منابع طبیعی در ایران»

حجت‌الاسلام صادق رحیمی، قائم مقام معاون قضائی قوه قضائیه از ۱۱۵ هزار پرونده تصرف غیرقانونی منابع طبیعی خبر داد.

حجت‌الاسلام صادق رحیمی، قائم مقام معاون قضائی قوه قضائیه از ۱۱۵ هزار پرونده تصرف غیرقانونی منابع طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، صادق رحیمی امروز، یکشنبه ۱۵ آذرماه اعلام کرد که در دو دهه اخیر زمین‌خواری در ایران روند صعودی داشته و دلیل آن ورود «افراد آلوده به شبکه‌های قدرت» در این عرصه بوده است.

این مقام قضائی گفت به همین دلیل برخورد با چنین افرادی «عزم جهادی» می‌خواهد.

به‌گفته او یک هزار و ۶۰۰ پرونده زمین‌خواری کلان در دستگاه قضائی مطرح شده و پرونده‌هایی نیز برای یک هزار و ۹۸۰ فقره پروانه ساخت در دادگاه‌ها در حال بررسی است. این پرونده‌ها مربوط به حدود شش هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی و زمین‌های زراعی و باغی است که به مسکونی تغییر کاربری داده شده‌اند.

صادق رحیمی به یک مورد اشاره کرد و گفت: «شهرکی با دو هزار واحد مسکونی در تهران بدون مجوز ساخته شده است، ضمن آن‌که هیچ موارد تصریح شده در قانون شامل ساخت انواع فضاهای آموزشی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی و غیره نیز در آن رعایت نشده است.»

پیش از این، قباد افشار، رئیس سازمان امور اراضی ایران گفته بود که بیشترین ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی ملی و طبیعی در استان‌های تهران، البرز، اصفهان و استان‌های شمالی انجام می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.