ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روادید آمریکا برای کسانی که به ایران، سوریه و عراق سفر کرده‌اند الزامی می‌شود

مجلس نمایندگان آمریکا شرایط سفر به آمریکا را دشوارتر کرد. هر کس که پیش از این به کشورهایی چون ایران، سوریه، عراق و سودان رفته باشد در آینده باید برای سفر به آمریکا روادید (ویزا) بگیرد.

مجلس نمایندگان آمریکا شرایط سفر به آمریکا را دشوارتر کرد. هر کس که پیش از این به کشورهایی چون ایران، سوریه، عراق و سودان رفته باشد در آینده باید برای سفر به آمریکا روادید (ویزا) بگیرد.

مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه ۸ دسامبر / ۱۷ آذر با ۴۰۷ رأی موافق در برابر ۱۹ رأی مخالف، قوانین سختگیرانه درباره سفر به این کشور را تصویب کرد.

بر اساس قانون جدید از این پس تمام کسانی که در پنج سال گذشته به «نقاط کانونی تروریسم» همچون سوریه، عراق، ایران و سودان سفر کرده‌اند باید برای سفر به آمریکا روادید بگیرند.

این تصمیم در مورد افرادی از این کشورها که دو تابعیتی هستند نیز صادق است.

بدین ترتیب اجازه الکترونیکی سفر به آمریکا (Esta) در این موارد دیگر معتبر نخواهد بود.

پیش از این، شهروندان ۳۸ کشور جهان اجازه داشتند بدون دریافت روادید به‌مدت ۹۰ روز به آمریکا سفر کنند. پس از حملات تروریستی ۱۳ نوامبر به پاریس این قانون در داخل آمریکا مورد انتقاد قرار گرفت و برخی از اعضای کنگره آمریکا درخواست کردند که این قانون در مورد کشورهایی که با مقامات آمریکایی همکاری نمی‌کنند کنار گذاشته شود.

در سال ۲۰۱۲ تعداد کسانی که با قانون سفر بدون روادید به آمریکا سفر کرده بودند ۱۹,۱ میلیون نفر بود که این تعداد ۴۰ درصد تمام سفرهای از خارج به آمریکا را شامل می‌شد.

سنای آمریکا نیز باید قانون حدید سفر به این کشور را تصویب کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • reza

    جوهرکلام بدون پنهان کردن مسئله پشت الفاظ بی معنی اینه که اسلام وخشونت های اسلامی درقرن اتم وکامپیوتر همهء انسان ها را ازپیوستن به جامعهء جهانی بازداشته و هدفی جز ایزوله کردن مردم وسوق دادن انسان به عصرِ حجررا ندارد. این قوانین دامن اروپا را هم خواهد گرفت...

  • مهرداد

    ترجمه سرراستش یعنی کسانی که با تحمل انواع دردسرها و بدبختی ها پاسپورت یک کشور دیگه رو گرفتند دیگه نمی تونند به صرف اینکه کشور مطبوعشون ( مثلا کانادا یا استرالیا ) برای سفر به آمریکا نیاز به ویزا نداره به راحتی به آمریکا سفر کنند . ظاهرا این نفرین ایرانی بودن تا ابد همراه ماست !

  • حامد

    کجا رفت اون آمریکای نیم قرن پیش؟ روز به روز تحت نفوذ این شرکت های چندملیتی و سرمایه داری به قهقهرا میره این آمریکای به ظاهر آزادی خواه! با این سیاست های ضعیف و ژست های پوچ هیچ وقت فکر نمیکردم توی سن 25 سالگی از آمریکا نا امید بشم.

  • nader

    اخوندها برو ید باز بدنبال صدور انقلاب داعشی تان  ؟!