ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت یکی از ۹ متهم نسل‌کشی در رواندا

لادیسلاس نتاگانزوا، یکی از ۹ متهم اصلی نسل‌کشی در رواندا که از سوی دادگاه جنایی بین‌المللی برای رواندا (TPIR) تحت تعقیب بود، در جمهوری دمکراتیک کنگو بازداشت شد.

لادیسلاس نتاگانزوا، یکی از ۹ متهم اصلی نسل‌کشی در رواندا که از سوی دادگاه جنایی بین‌المللی برای رواندا (TPIR) تحت تعقیب بود، در جمهوری دمکراتیک کنگو بازداشت شد.

در نسل‌کشی رواندا ۸۰۰ هزار مرد، زن و کودک کشته شدند و به ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار زن تجاوز جنسی شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، لادیسلاس نتاگانزوا ۵۳ ساله در زمان نسل‌کشی رواندا در سال ۱۹۹۴ شهردار شهر «نیاکیزو» در جنوب رواندا بود. او متهم است که در کشتار هزاران غیرنظامی قوم توتسی و همچنین تجاوز به زنان این قوم در حوزه مسئولیت‌اش دست داشته است.

پرونده او در ماه مه سال ۲۰۱۲ از سوی دادگاه جنایی بین‌المللی برای رواندا به دستگاه قضایی این کشور سپرده شد.

لادیسلاس نتاگانزوا روز چهارشنبه ۹ دسامبر ۱۸ آذر دستگیر شده است. برای دستگیری او و هشت متهم دیگر این پرونده که هنوز تحت تعقیب‌اند، پنج میلیون دلار جایزه تعیین شده بود.

دادگاه جنایی بین‌المللی برای رواندا از سوی سازمان ملل در پایان سال ۱۹۹۴ آغاز به‌کار کرد. این دادگاه به‌شکل رسمی در اول دسامبر درهای خود را بست و آخرین تصمیم خود را در نیمه دسامبر جاری درباره دادگاه تجدیدنظر شش مقام سابق رواندایی که در همین پرونده در دادگاه نخست به ۲۵ سال زندان محکوم شده‌اند، خواهد گرفت.

از نسل‌کشی رواندا به‌‌عنوان تاریک‌ترین فاجعه انسانی نیم‌سده گذشته یاد می‌شود. در این نسل‌کشی ۸۰۰ هزار مرد، زن و کودک کشته شدند و به ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار زن تجاوز جنسی شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.