ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مذاکرات درباره سوریه در پاریس از سر گرفته می‌شود

آمریکا اعلام کرد که ادامه مذاکرات درباره بحران سوریه، روز دوشنبه آینده ۱۴ دسامبر / ۲۳ آذر در پاریس برگزار خواهد شد. آمریکا و روسیه نشست‌ مشترک دیگری نیز در این‌ رابطه خواهند داشت.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که مذاکرات بین‌المللی درباره اوضاع سوریه روز دوشنبه آینده ۱۴ دسامبر / ۲۳ آذر در پاریس از سر گرفته خواهد شد.

دور قبلی مذاکرات بین‌المللی درباره اوضاع سوریه در وین برگزار شده بود.

به‌گزارش رویترز، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این مذاکرات شرکت خواهد کرد. کری روز سه‌شنبه ۱۵ دسامبر / ۲۴ آذر، در فردای مذاکرات پاریس به مسکو خواهد رفت تا با ولادیمیر پوتین و سرگئی لاوروف، رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه مسکو دیدار و در مورد سوریه و اوکراین گفت‌وگو کند.

مذاکرات درباره سوریه در حالی آغاز می‌شود که چندین گروه مسلح و غیرمسلح مخالف رژیم بشار اسد در ریاض گرد آمدند و تصمیم گرفتند که یک هیأت نمایندگی از سوی آن‌ها در ۱۰ روز نخست ماه ژانویه با نمایندگان حکومت سوریه ملاقات کند.

این توافقِ نیروهای مخالف حکومت اسد در چارچوب اقدامات دیپلماتیک قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای است که در روزهای ۳۰ اکتبر / ۸ آبان و ۱۴ نوامبر / ۲۳ آبان در وین برای حل بحران سوریه گرد آمدند.

در بیانیه‌ صادرشده پس از آخرین دور مذاکرات در پایتخت اتریش چنین تعیین شد که تا یکم ژانویه گفت‌وگوهای رسمی بین دولت سوریه و مخالفانش آغاز شود.

جمهوری اسلامی ایران که در مذاکرات بین‌المللی درباره بحران سوریه شرکت داده شده، نشست مخالفان حکومت سوریه در ریاض را اجلاس تروریست‌ها خوانده بود.

ایران در کنار روسیه از مدافعان اصلی حکومت بشار اسد در مذاکرات سوریه است.

علی‌اکبر ولایتی مشاور امور بین‌المللی رهبر جمهوری اسلامی، شامگاه ۱۴ آذر در یک برنامه تلویزیونی گفت بشار اسد خط قرمز ایران است.

نیروهای مخالف اسد که در ریاض گرد آمده بودند بر لزوم سوریه‌ای یکپارچه و دمکراتیک، بدون بشار اسد و بدون نیروهای خارجی تأکید کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.