ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عربستان ائتلاف اسلامی ضد تروریسم تشکیل داد

عربستان سعودی رهبری یک ائتلاف ضد تروریستی اسلامی با شرکت ۳۴ کشور را بر عهده خواهد گرفت. ترکیه، قطر و پاکستان از کشورهای حاضر در این ائتلاف هستند. ایران و عراق در فهرست غایبند.

عربستان سعودی رهبری یک ائتلاف ضد تروریستی اسلامی با شرکت ۳۴ کشور را بر عهده خواهد گرفت. ترکیه و قطر و پاکستان از  کشورهای حاضر در این ائتلاف هستند. جمهوری اسلامی و عراق در فهرست غایبند.


ریاض اعلام کرد تحت شعار "ریشه‌کنی گروه‌های تروریستی" به مصاف داعش و هر سازمان‌های تروریستی دیگر خواهد رفت. قرار است مرکز هماهنگی این ائتلاف در پایتخت عربستان باشد. وظیفه این مرکز هماهنگی با عملیات نظامی ضد ترور و پشتیبانی از این عملیات اعلام شده است.

در فهرست کشورهای مشارکت‌کننده، ترکیه، قطر، مصر، لیبی، سودان، اردن، مراکش و پاکستان را می‌توان دید. جمهوری اسلامی ایران در این فهرست غایب است.

محمد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان سعودی می‌گوید این ائتلاف قرار است پیش از همه، با تروریسم در عراق، سوریه، لیبی، مصر و افغانستان رویارویی کند. خبرگزاری رسمی عربستان سعودی می‌نویسد ائتلاف تازه تنها علیه شبه‌نظامیان داعش پیکار نخواهد کرد بلکه مبارزه با ترور در هر شکل آن را مد نظر دارد: «اعضای این ائتلاف قصد دارند شر همه گروه‌‌ها و سازمان‌های تروریستی را فارغ از مذهب و اهداف آنها بکنند.»

تشکیل این ائتلاف در حالی اعلام می‌شود که ایالات متحده دوباره از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواسته بود در مقابله با داعش در سوریه و عراق کوشا باشند. داعش هم اینک از خلاء قدرت در یمن نیز برای گسترش دامنه نفوذ خود سود می‌برد.

دو هفته پیش از اعلام تشکیل این ائتلاف، سرویس اطلاعاتی آلمان در گزارشی آورده بود که سیاست خارجی عربستان سعودی عامل بی‌ثباتی در جهان عرب و در منطقه است. رهبری ائتلاف اسلامی ضد ترور را شاهزاده بن سلمان بر عهده دارد که وزیر دفاع و ولیعهد عربستان است اما در ارزیابی سرویس اطلاعاتی ‌آلمان آمده بود که «رویکرد محتاطانه و دیپلماتیک اعضای مسن‌تر خانواده سلطنتی عربستان، جای خود را به بلندپروازی‌های مداخله‌جویانی داده است.»

این گزارش به رقابت ایران و عربستان در منطقه نیز اشاره کرده و گفته بود که کاهش اعتماد ریاض به آمریکا در تشدید چنین رقابتی موثر بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کامی

    باید به شدت اغشت**ید به دنیایی که مدعیان مقابله با ترور و اعدام و توحش آن کشورهاو حاکمینی مثل همین عربستانی هستند که روز روشن توی کوچه و خیابون دست و گردن و انگشت و پا و ...مثل سنت و روش پیامبرشون قطع میکنند و لی با حمایت آمریکا و غرب یه روز میشن ناظر سازمان حقوق بشر و یه روز همین ****ائتلاف ضد ترور تشکیل میدهند !! این عربستان روز روشن داره انسان و انسنیت را ترور میکنه آخه کدم احمقی باید باور کنه این موجودات میتونن ائتلاف ضد ترور تشکیل بدهند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • اهورا

    باید گفت عربستان با ۳۴کشور دیگر ائتلاف تروریستی ایجاد کرده...

  • Esmael

    تمام ریشه تروریستی زیر سر عربستان است و چشمه آن وهابیت جنایت کار است که توان مبارزه با هیچ دولتی را ندارد به کشتار زن و بچه بی دفاع ری آورده است.

  • روزبه

    راستی داشت یادم میرفت منتقدین و معترضین هم همینطور . خلاصه کلام همه تروریست هستند به غیر از جناب خودم.

  • روزبه

    معنی جدید تروریست : همه مخالفان من تروریست هستند.