ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فردی به دلیل «آموزش دور زدن فیلترینگ» بازداشت شد

پلیس می‌گوید فردی را در شهرستان بم واقع در استان کرمان بازداشت کرده که «دور زدن فیلترینگ» را آموزش می‌داده است.

پلیس می‌گوید فردی را در شهرستان بم واقع در استان کرمان بازداشت کرده که «دور زدن فیلترینگ» را آموزش می‌داده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا فدا، فرمانده انتظامی شهرستان بم گفت کار‌شناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) در این شهرستان با رصد و پایش شبکه‌های اجتماعی، گروهی با عنوان «شبگرد تنها» را «رویت کردند» که از طریق تلفن‌های همراه، «فعالیت‌های مجرمانه‌ای نظیر بارگذاری و ارسال محتویات مستهجن، آموزش چگونگی هک کردن سامانه‌های امنیت اطلاعات و دور زدن فیلترینگ» داشت.

در ایران بسیاری از سایت‌های خبری منتقد حکومت، فیلتر هستند.

محمدتقی حسن‌زاده، رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان ایران سال گذشته گفته بود که بر اساس نتایج یک تحقیق، بیش از ۶۹ درصد جوانان ایرانی از فیلترشکن اینترنتی استفاده می‌کنند.

به‌گفته فرمانده انتظامی بم، فرد اصلی دایرکننده این گروه «با اقدامات فنی پلیس فتا» شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شده است.

این مقام پلیس در مورد هویت متهم بازداشت‌شده جزئیات بیشتری ارائه نداده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهرام برادران از گاهی در قم هستم و گاهی در تهران

    با سلام خب آمدیم و من هم آمدم تا بگویم که اسلام مغز٬ شرافت٬ انسانیت٬ تاریخ٬ علم٬ موسیقی٬ اخلاق٬ درستی و پاکی برابری زن و مرد آزادی و هر چه و هر پیدیه اس که مثبت است را فیلتر کرده است. شما فکرش را بکیند که زیر نفس نحس قرآن و سیره پیامبر دمدار نفس کشیدن ما نیز فیلتر شده است و بزودی همگی در خفقان خواهیم مرد مگر اینکه چندشی٬ جنبشی و انقلابی بکنیم هم انقلابی از درون و هم انقلابی از بیرون. امروز بایستی تمامی سایتها و بخش نظراتشان بروی همگان و بدون سانسور باز باشد. برای رسیدن به یک دموکراسی و لاییسیته ما باید و این باید حیاتی ست که به تمامی سانسورها به تمامی سد ها به تمامی نحله های فکری اجاز دهیم تا سخنشان را بدون رودربایستی بزنند و بنویسند. تنها مقوله ای که باید ممنوع شود مقوله خشونت است برای همین باید این کتاب متعفن خشونت پراکن ضد اخلاق و این دستورالعمل قتل و آدمکشی قرآن برای مدتی که قوانین بشری امروز آنرا مقنن کرده ممنوع شود. دیروز وقتی یکی از رادیو های بیگانه را گوش می کردم دیدم که کتاب ماین کامف٬ نبردمن هیتلر بعد از فروپاشاندن حکومت نازیها و خودکشی هیتلر به مدت شصت سال چاپ و انتشارش ممنوع بود. من به عنوان یک آزادیخواه در مورد قرآن و به خاطر این همه قتل و آدمکشی و شکنجه و ازاله بکارت و تجاوز و سربریدن و پا بریدن و چشم در آوردن و اسید پاشی و.... که همه و همه از قرآن و روحانیت شیعه ی بدتر از نازیها بیرون می آید این کتاب نحس و آشپزی قتل و جنایت دست کم برای همین مدت شصت سال ممنوع شود. إخشی از آن را به صورت سمبولیک باید آتش زد٬ می گویم بخشی از آن چرا که ما همینک مشکل آلودگی هوا داریم و نباید بیش از این بدان دامن زد٬ بنا بر این بقیه ی چاپی این کتاب نخس را بلاید خمیر کرد و برای دانش آموزان و دانشجویان کتاب های تربیتی شعری و علمی چاپ کرد و بطور رایگان در اختیار آنها گذاشت. ملایان را باید خلع ید و خلع لباس کرد بی آنکه خشونتی بر آنها وارد شود. طلاب جوان را باید درس شرف و انسانیت داد و آنها با یک تیم مجرب بازسازی اخلاقی و شرافتی کرد. باید به آنها درس زندگی داد. باید به آنها ارزش آزادی و زندگی و پاکی و درستی آموخت. به امید آن روز. آنروز من هم خواهم بود. درهای سایتها را بسوی تمامی نطرات باز کنید بگذارید سایت شما واقعیتی در میان واقعیتهای جامعه ی ایران باشد. جامعه ای که امروز سرتاسر زمینه و زمانه ی این دین بدخیم را شخم می زند.