ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اپوزیسیون سوریه نخست‌وزیر سابق را برای مذاکره انتخاب کرد

اپوزیسیون سوریه در عربستان سعودی، ریاض حجاب، نخست‌وزیر پیشین سوریه را به‌عنوان هماهنگ‌کننده هیأت نمایندگی مذاکره با حکومت بشار اسد برگزید.

اپوزیسیون سوریه در عربستان سعودی، ریاض حجاب، نخست‌وزیر پیشین سوریه را به‌عنوان هماهنگ‌کننده هیأت نمایندگی مذاکره با حکومت بشار اسد برگزید.

ریاض حجاب در ژوئن سال ۲۰۱۲ از سوی دمشق به نخست‌وزیری برگزیده شد.

رویترز امروز، پنج‌شنبه ۱۷ دسامبر / ۲۶ آذر به‌نقل از یک منبع نزدیک به مذاکرات سوریه که نخواست نامش فاش شود نوشت، ۲۴ نفر از ۳۴ عضو دبیرخانه نیروهای اپوزیسیون سوریه که هفته گذشته در ریاض، پایتخت عربستان سعودی گرد آمده بودند نخست‌وزیر پیشین سوریه را برای هماهنگی مذاکرات با حکومت سوریه برگزیدند.

احمد جربا، رهبر پیشین ائتلاف ملی سوریه در این رأی‌گیری تنها توانست هشت رأی به‌دست آورد.

گفت‌وگوهای اپوزیسیون و حکومت سوریه در ماه ژانویه آغاز خواهد شد.

نیروهای اپوزیسیون در عربستان سعودی متشکل از مخالفان مسلح و گروه‌های سیاسی مخالف با حکومت بشار اسد هستند و ترجیح می‌دهند نام «هماهنگ‌کننده هیأت نمایندگی» را به جای «رئیس هیأت نمایندگی» به‌کار برند. منبع آگاه در این‌باره گفت: «یک هماهنگ‌کننده قدرت کمتری نسبت به رئیس دارد.»

ریاض حجاب در دیرالزور، واقع در شرق سوریه به‌دنیا آمده است و ۴۹ سال سن دارد. او که مسلمان سنی است در ژوئن سال ۲۰۱۲، زمانی که تظاهرات اعتراضی مسالمت‌آمیز به درگیری‌های نظامی کشیده شده بود از سوی دمشق به نخست‌وزیری برگزیده شد.

او که به‌عنوان یکی از ستون‌های حزب بعث و از افراد وفادار به بشار اسد به‌شمار می‌رفت از سال ۲۰۱۱ فرماندار و رئیس دستگاه امنیتی استان لاذقیه بود. ریاض حجاب دو ماه پس از پذیرش سمت نخست‌وزیری به‌همراه خانواده خود به اردن گریخت و در آن‌جا حکومت بشار اسد را محکوم کرد و آن را «فاسد» نامید.

منابع نزدیک به اپوزیسیون سوریه گفته‌اند که پیش از رأی‌گیری درباره ریاض حجاب برخی از شرکت‌کنندگان در جلسه به دلیل پیشینه او با انتخاب وی مخالفت کرده‌اند.

با این حال، این منابع می‌گویند انتخاب ریاض حجاب به دلیل سابقه خدمات دولتی و آگاهی کامل او از کارکرد دولت سوریه بوده است، که می‌تواند در مذاکرات آینده وزن بیشتری را به او بدهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.