ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

 ۱۸ پناهجو در پی واژگون شدن قایق چوبی در دریای اژه غرق شدند

سرنشینان این قایق اغلب پناهجویان سوری و عراقی بودند. در میان اجساد پناهجویان جسد چند کودک نیز یافت شده است.

در پی واژگون شدن قایق پناهجویان در دریای اژه، میان کشور ترکیه و یونان دست‌کم ۱۸ پناهجو جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، این قایق چوبی بامداد شنبه ۱۹ دسامبر/۲۸ آذر پس از مدتی حرکت از یک تفریحگاه ساحلی در نزدیکی بودروم در جنوب غربی ترکیه به سمت جزیره کس در یونان دچار سانحه شد.

سرنشینان این قایق اغلب پناهجویان سوری و عراقی بودند.

در میان اجساد پناهجویان جسد چند کودک نیز یافت شده است.

۱۴ پناهجوی دیگر این قایق با کمک گارد ساحلی ترکیه از مهلکه نجات یافتند.

در یک هفته اخیر این سومین مورد از غرق شدن قایق پناهجویان در دریای اژه است. کمتر از ۲۴ ساعت پیش از این حادثه هشت پناهجوی عراقی از جمله پنج کودک در نزدیکی محل غرق شدن قایق چوبی اخیر کشته شدند.

روز چهارشنبه ۱۶دسامبر نیز چهار پناهجوی سوری از جمله سه کودک خردسال در دریای اژه غرق شدند.

به عقیده بسیاری از تحلیلگران امتناع جدی اروپا در پذیرش مهاجران، موجب شده تا پناهجویان برای رسیدن به اروپا راه‌های بسیار خطرناکی را انتخاب کنند.

اخیراً اتحادیه اروپا در قبال برخی امتیازات به ترکیه از قبیل الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا، لغو مقررات ویزا برای شهروندان ترکیه در سفر به اتحادیه اروپا و کمک ۳ میلیارد یورویی به آنکارا برای کمک به اسکان بیش از دو میلیون آواره سوری، از ترکیه خواسته است به‌طور جدی از حرکت پناهجویان از طریق این کشور به سوی اروپا جلوگیری کند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت در گزارشی که در اوایل ماه دسامبر منتشر کرد تعداد پناهجویان غرق شده طی ۱۱ ماه اخیر را سه هزار و ۵۶۳ تن اعلام کرد. در همین مدت بیش از ۹۰۰ هزار تن از کشورهای سوریه، عراق و افغانستان خود را به اروپا رسانده‌اند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نیز روز گذشته در گزارشی از آواره شدن ۶۰ میلیون نفر در جهان خبر داد. این تعداد آواره از زمان تأسیس سازمان ملل در ۷۰ سال پیش تاکنون بی‌سابقه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.