ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

منابع امنیتی ترکیه: بیش از ۱۱۰ عضو پ‌ک‌ک کشته شدند

بیش از ۱۰هزار نیروی ارتش ترکیه با حمایت تانک‌های این کشور یک هفته است که ‌در استان‌های اغلب کردنشین جنوب شرق ترکیه عملیات گسترده‌ای را پیش می‌برند.

منابع امنیتی ترکیه روز یکشنبه ۲۰ دسامبر/ ۲۹ آذر اعلام کردند که در علمیات گسترده شش روز اخیر ارتش ترکیه علیه نیروهای حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) بیش از ۱۱۰ نفر از اعضای این حزب کشته شدند.

در جریان درگیری‌های شهر جزیره بیش از ۳۰۰ خانه با خمپاره‌های ارتش ترکیه ویران شده است/ عکس از afp

به گزارش رویترز بیش از ۱۰هزار نیروی ارتش ترکیه با حمایت تانک‌های این کشور یک هفته است که ‌در استان‌های عمدتا کردنشین جنوب شرق ترکیه عملیات بزرگی را پیش می‌برند.

همچنین به گزارش پلیس ترکیه در شش روز گذشته ۷۸ تن از عوامل پ‌ک‌ک در جزیره، ۶ تن در سیلوپی، ۱۶ تن در منطقه تاریخی سور دیاربکر و ۱۰ تن در بخش دارگچیت استان ماردین کشته شدند. علاوه بر این، دو تن از نیروهای ارتش ترکیه کشته و دست‌کم ۲۲ نفر نیز مجروح شدند.

طبق این گزارش اکنون نیز عملیات بزرگی در شهر کردنشین جزیره جریان دارد. درگیری‌های شدید دیگری میان نیروهای کرد و نیروهای دولتی ترکیه در دیاربکر و ماردین همچنان ادامه دارد.

ستاد ارتش ترکیه نیز با صدور بیانیه‌ای بر ادامه عملیات نیروهای دولتی این کشور علیه گروه پ‌ک‌ک در مناطق جنوب شرقی ترکیه تأکید کرد.

شاهدان می‌گویند در جریان درگیری‌های منطقه جزیره بیش از ۳۰۰ خانه با خمپاره‌های ارتش ترکیه ویران شده است.

پس از دو سال آتش‌بس و توقف مذاکرات صلح میان پ‌ک‌ک و دولت ترکیه، ارتش این کشور حملات سنگینی را ضد نیروهای حزب کارگران کردستان انجام داده است.

از سال ۱۹۸۴ و با آغاز درگیری‌ها میان پ‌ک‌ک و نیروهای دولتی ترکیه بیش از ۴۰ هزار نفر کشته شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    خودتان هم که  اعمال اسد جنایتکاررا انجام میدهید؟

  • Ata

    بیشتر کشته شده گان ,شهروندان عادی کرد میباشند  که خانه هایشان مورد اصابت گلوله خمپاره یا تانک قرار گرفته است.