ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسپانیایی‌ها به نظام دو حزبی پایان دادند

پس از ۳۰ سال نظام سنتی دو حزبی در اسپانیا به پایان رسید. با موفقیت حزب چپ «پودموس» و حزب لیبرال «سیودادانوس» در انتخابات پارلمانی اسپانیا اکنون محافظه‌کاران حاکم باید دولت ائتلافی تشکیل دهند.

نتایج قطعی انتخابات پارلمانی اسپانیا اعلام شد. محافظه‌کاران حاکم اکثریت مطلق پارلمان را از دست دادند. نظام سنتی دو حزبی پس از ۳۰ سال شکسته شد و دو حزب جدید چپ و لیبرال وارد پارلمان شدند.

پیروز بزرگ انتخابات پارلمانی اسپانیا حزب چپ «پودموس» بود. این حزب سومین حزب قوی اسپانیا شد.

اکثریت مطلق مورد نیاز در پارلمان اسپانیا ۱۷۶ کرسی است. در انتخابات پارلمانی چهار سال پیش، «حزب مردم»، حزبِ ماریانو راخوی، نخست‌وزیر محافظه‌کار اسپانیا توانسته بود ۴۵ درصد آرا را از آن خود کند و اکثریت مطلق را به‌دست آورد. در انتخابات این دوره، این حزب تنها ۲۸.۷ درصد آرا، یعنی ۱۲۲ کرسی را کسب کرد.

پس از حزب مردم، حزب سوسیالیست اسپانیا با ۲۲ درصد آرا قرار دارد. این حزب ۹۱ کرسی پارلمان را به‌دست آورد.

پیروز بزرگ انتخابات پارلمانی اسپانیا حزب جدید چپ «پودموس» (ما می‌توانیم) بود. این حزب که مخالف سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت است، ۲۰.۶ درصد آرا را کسب کرد و یک‌پنجم کرسی‌های پارلمان یعنی ۶۹ کرسی را به‌دست آورد.

حزب «سیودادانوس»، از احزاب مخالف سیاست‌های دولت با گرایش شهروندی و لیبرال که مخالف رسوایی‌های مالی و رشوه‌خواری است با ۱۳.۸ درصد آرا و ۴۰ کرسی، چهارمین حزب قوی اسپانیا شد.

بدین ترتیب ورود دو حزب «پودموس» و «سیودادانوس» به پارلمان اسپانیا به حاکمیت ۳۰ ساله دو حزب «مردم» و «سوسیالیست» پایان داد.

حزب محافظه‌کار حاکم اکنون باید دولت ائتلافی تشکیل دهد اما تشکیل دولت ائتلافی کاری بس دشوار برای ماریانو راخوی است چرا که سه حزب دیگر حاضر به همکاری با «حزب مردم» نیستند. اگر این حزب نتواند شریکی برای دولت ائتلافی پیدا کند، به‌عنوان قوی‌ترین حزب می‌تواند برای تشکیل «دولت اقلیت» اقدام کند و یا این امکان وجود دارد که انتخابات تکرار شود.

میزان شرکت‌کنندگان در انتخابات پارلمانی این دوره نسبت به چهار سال پیش بیشتر بود. ۷۳,۱۵ درصد از ۳۶ میلیون نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات در آن شرکت کردند. در انتخابات پارلمانی نوامبر سال ۲۰۱۱، ۶۸,۹۴ درصد واجدین شرایط شرکت کرده بودند.

از سال ۱۹۸۲ تاکنون دو حزب «مردم» و «سوسیالیست» در اسپانیا حکومت کرده‌اند. از نگاه بسیاری از اسپانیایی‌ها مسئولیت وضعیت بد اقتصاد کشور و فساد اقتصادی بر دوش این دو حزب سنتی است. با این‌که اقتصاد اسپانیا در یک سال گذشته به آرامی تحرک بیشتری نشان داده، با این حال میزان بیکاری در این کشور بالای ۲۰ درصد است. میزان بیکاری در میان جوانان از این هم بیشتر است و بیش از نیمی از جوانان اسپانیا بیکار هستند. بسیاری از مردم اسپانیا زیر فشار شدید سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت ماریانو راخوی قرار دارند و فقیرتر شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.