ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هشدار سازمان ملل نسبت به وضعیت پناهجویان سوری

آنتونیو گوترش، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در آخرین سخنرانی خود در این سمت اعلام کرد که کشورهای همسایه سوریه به‌منظور کمک به پناهندگان نیاز فوری به کمک دارند.

آنتونیو گوترش، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در آخرین سخنرانی خود در این سمت اعلام کرد که کشورهای همسایه سوریه به‌منظور یاری به پناهجویان سوری نیاز فوری به کمک دارند.

این آخرین باری بود که آنتونیو گوترش به‌عنوان کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به شورای امنیت آمده بود. او با آغاز سال جدید میلادی سمت خود را به دیپلمات ایتالیایی، فیلیپو گراندی واگذار خواهد کرد.

ترور، جنگ داخلی و میلیون‌ها نفر آواره موضوعات آخرین گزارش گوته‌رس در سازمان ملل بود.

او گفت: «تقریباً یک میلیون نفر در سال جاری با قایق به اروپا پناه برده‌اند که بیش از نیمی از آن‌ها سوری بودند.»

این تعداد ظاهراً زیاد است اما ۷,۶ میلیون نفر سوری در کشور خود آواره شده‌اند. در لبنان تقریباً از هر چهار نفر جمعیت این کشور یک نفر پناهجوی سوری است و تاکنون بیش از ۶۳۰ هزار نفر سوری به کشور کوچک اردن پناه برده‌اند.

آنتونیو گوترش در این‌باره پیشنهاد داد: «ما به یک توافق جدید بین جامعه جهانی، به‌ویژه بین اروپا و همسایگان سوریه نیاز داریم.»

او گفت: «بدون آموزش به کودکان [پناهجو]، بدون ورود به بازار کار و حافظت از فقر، گزینه‌ای جز فرار و نقل مکان مجدد برای سوری‌ها باقی نخواهد ماند.»

کیونگ ـ وا کانگ، معاون دبیرکل سازمان ملل برای امور انسان‌دوستانه و هماهنگ‌کننده کمک‌های اضطراری گفت چنین شرایط دشواری را در اردوگاه‌های پناهندگی ترکیه دیده است. او گفت: «در چشم‌های دختران و پسران سوری که دست‌ها و پاهای خود را در حملات وحشیانه از دست داده‌ بودند ترومای وحشتناکی را دیدم. آن‌ها حاضرند به کشور و مردم خود کمک کنند. نابود و مأیوس‌اند اما با این وجود تلاش می‌کنند زندگی را حفظ کنند.»

آنتونیو گوترش، کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از آغاز سال جدید میلادی سمت خود را به دیپلمات ایتالیایی، فیلیپو گراندی واگذار خواهد کرد.

به‌گفته او، از ماه سپتامبر تا نوامبر، سازمان ملل و دیگر نیروهای امدادرسان، در مناطق تحت محاصره تنها توانسته‌اند یک درصد نیازهای مردم را برآورده کنند. مدارس و بیمارستان‌ها نیز هدف حملاتی قرار گرفته‌اند که ناقض تمامی قوانین بین‌المللی‌اند. سازمان پزشکان بدون مرز آمار ۳۳۶ حمله به درمانگاه‌ها و مراکز پزشکی را جمع‌آوری کرده است.

کیونگ ـ وا کانگ از کمبود بسیاری امکانات در بیمارستان‌ها خبر داد و به‌عنوان مثال گفت بدون کیسه انتقال خون، به بیماران به‌طور مستقیم خون داده می‌شود و این خطر بالای انتقال عفونت را در پی خواهد داشت.

در پایان، آنتونیو گوترش اروپا و آمریکا را فراخواند تا به نیازهای فوری کشورهای همسایه سوریه پاسخ گویند. او گفت یک برنامه سرمایه‌گذاری همچون برنامه «نیو دیل» ضروری است. در غیر این صورت روند «فرار بزرگ» ادامه خواهد داشت.

«نیو دیل» (New Deal) به برنامه اقتصادی و اجتماعی فرانکلین روزولت، رئیس جمهوری آمریکا پس از بحران بزرگ اقتصادی این کشور در سال ۱۹۲۹ گفته می‌شود که در آن دولت برای خروج از بحران سرمایه‌داری وارد عمل شد و برنامه‌های اصلاحی را به پیش برد.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به‌تازگی در گزارشی از آواره شدن ۶۰ میلیون نفر در جهان خبر داد. این تعداد آواره از زمان تأسیس سازمان ملل در ۷۰ سال پیش تاکنون بی‌سابقه است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.