ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک تور گردشگری به دلیل «اختلاط زن و مرد» نتوانست وارد نایین شود

مأموران پلیس راه شهرستان نایین در استان اصفهان، یک تور گردشگری را به دلیل آنچه «اختلاط» زن و مرد در اتوبوس نامیده‌اند، متوقف کردند.

مأموران پلیس راه شهرستان نایین در استان اصفهان، یک تور گردشگری را به دلیل آنچه «اختلاط» زن و مرد در اتوبوس نامیده‌اند، متوقف کردند.

کریم شادفر، مسئول این تور به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت مأموران پلیس راه نایین، ساعت پنج صبح اتوبوس حامل ۳۲ گردشگر را که ۸۰ درصد آن نسبت خانوادگی داشتند و از تهران عازم کویر ورزنه در اصفهان بودند، به مدت شش ساعت در پلیس راه و در هوای سرد دو درجه زیر صفر متوقف کردند.

به‌گفته شادفر، پس از گذشت شش ساعت، مأموران پلیس امنیت اخلاقی به پلیس راه آمدند و اتوبوس و گردشگران را بازرسی کردند و اعلام کردند که این تور به دلیل «مختلط بودن» و انجام سفر در «ایام سوگواری»، اجازه ورود به شهر نایین را ندارد.

این راهنمای تور، رفتار مأموران پلیس با گردشگران را «توهین‌آمیز» دانست و افزود: «سال گذشته هم پلیس نایین یک اتوبوس حامل گردشگران آمریکایی را چهار ساعت متوقف کرد، چون راننده یک ربع با تأخیر کارت ساعت زده بود.»

کریم شادفر این نوع رفتار‌ها را «سلیقه‌ای» و «ملوک‌الطوایفی» نامید و گفت که دو سال پیش مشکل «برخوردهای سلیقه‌ای» مأموران پلیس با تورهای گردشگری را در جلسه‌ای با وزیر اطلاعات مطرح کردیم و او وعده داد تا این مسأله از طریق وزارت کشور و نیروی انتظامی پیگیری شود اما «از آن زمان تا به حال نه تنها این مشکل حل نشده، بلکه بیشتر هم شده است.»

این راهنمای تور افزود: «اگر از نظر عده‌ای گردشگری جرم است، آن را در مصادیق جرم تعریف کنند تا تکلیف برای ما روشن شود.»

چند هفته پیش نیز به‌دستور دادگستری استان اصفهان ورود گردشگران و تورهای مختلط به منطقه بین‌المللی گردشگری مرنجاب و شهر زیرزمینی نوش‌آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل ممنوع شد اما این ممنوعیت چند روز قبل لغو گردید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میترا

    اولین و آخرین باری که با یک "تور شاد" به مسافرت رفتم تازه متوجه شدم منظور از این عنوان چیست. جمعی که همدیگر را میشناختند با هم در توری ثبت نام کرده بودند. از دروازه تهران بیرون نرفته بودیم که پرده ها کشیده شد و مجری تور مثل شومن ها شروع کرد به خیر مقدم و جوک گفتن. بعدش هم ملت شروع کردند به جوک گویی و البته من یکی چنین جوک های رکیکی را هرگز در جمع خانوادگی هم نشنیده بودم. یخ مسافران که باز شد بزن و برقص در اتوبوس در حال حرکت شروع شد و پیر و جوان لق لق خوران حرکاتی عنیف به عنوان رقص انجام می دادند. این مجموعه با عربده های آقایی که تصور می کرد بنوعی خواننده است تکمیل شد. من و همسرم به انتهای اتوبوس پناه بردیم که قدری در آرامش به دیدن مناظر بپردازیم. همین امر از سوی مسافران و تورلیدر مکررا مورد شماتت قرار گرفت و همگی ما را دعوت می کردند به جمع "شاد" آنها بپیوندیم و این جمع خودمانی را ترک نکنیم. کلا سفر بسیار زجرآوری بود که ضمن پایمال شدن حق ما برای آرامش "نسبی"، با انواع خشونت های کلامی و چهره های دژم اهالی "شاد" تور خاطره بدی برای ما گذاشت. دیگر هرگز با تور های جمعی در داخل کشور به سفری نرفتیم و لی تجربه تورهای خارجی ما از این هم بدتر بود و به جرات می گویم رفتار ایرانی ها در سفرهای خارجی مایه شرم است. بر این اساس به نظرم هیچ بد نیست کمی کنترل روی رفتار تورها باشد. یا لااقل طبقه بندی چیزی باشد که آدم بداند با چه گروهی سفر می کند.