ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات نهایی نیروهای عراق در رمادی

آخرین افراد داعش در برابر حمله نیروهای عراقی به شهر رمادی مقاومت می‌کنند. این شهر در آستانه رهایی از چنگ داعش است. آزادسازی رمادی شکست سنگین داعش محسوب خواهد شد.

نیروهای عراق آخرین افراد داعش را که همچنان در رمادی مقاومت می‌کنند هدف قرار داده‌اند. شکست داعش در رمادی ضربه تازه‌ای به این گروه است. داعش در عراق و سوریه موضع دفاعی گرفته است.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، نیروهای ضدتروریست عراق امروز چهارشنبه ۲۳ دسامبر / ۲ دی، در فردای حمله به مرکز رمادی، به آرامی به سوی ساختمان‌های اداری محلی پیش‌روی می‌کنند.

یک سرتیپ ارتش عراق گفت: «نیروهای ما اکنون در ورودی منطقه "حوض"، جایی که مقر دولت محلی است، قرار دارند.»

تصرف این منطقه از شهر رمادی گامی کلیدی در فتح کامل آن خواهد بود. سخنگوی نیروهای ضدتروریست عراق روز گذشته گفته بود تسخیر کامل شهر در سه روز انجام خواهد شد.

رمادی در حدود ۱۰۰ کیلومتری غرب بغداد قرار داد و مرکز استان انبار عراق است. گروه «دولت اسلامی» (داعش) با فتح این شهر در ماه مه سال جاری شکست سنگینی را به ارتش عراق تحمیل کرد.

نیروهای عراقی در حال حاضر با پشتیبانی ائتلاف جهانی علیه داعش در شهر خالی از سکنه رمادی خانه به خانه به‌دنبال تله‌های انفجاری کارگذاری‌شده توسط داعشی‌ها هستند. آن‌ها مشغول «پاکسازی» مناطق مسکونی از مواد منفجره و مهمات بسیاری هستند که نیروهای داعش از خود بر جای گذاشته‌اند.

هفته گذشته مسئولان نظامی عراق تأیید کردند که بیش از ۳۰۰ جنگجوی داعش در رمادی نمانده‌اند.

سرهنگ استیو وارن، سخنگوی ائتلاف جهانی روز سه‌شنبه گفت: «سقوط رمادی اجتناب ناپذیر است (...) اما نبرد دشوار خواهد بود.»

به‌گفته او هزاران نفر از غیرنظامیان همچنان در شهر به‌سر می‌برند و داعش از گروهی از مردم به‌عنوان سپر دفاعی استفاده کرده است.

با فتح رمادی توسط نیروهای عراقی، شهر فلوجه یکی دیگر از پایگاه‌های داعش بیش از پیش منزوی خواهد شد.

هدف اصلی نیروهای عراق بازپس‌گیری تمام سرزمین‌هایی است که از سال ۲۰۱۴ در تصرف داعش است. یکی از مهم‌ترین هدف‌ها آزادسازی موصل دومین شهر بزرگ عراق است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    میگویند داعش توسط جمهوری اسلامی ایجاد شد تا علیه مخالفان اسد بجنگد ! حکومت سوریه هرگز به اینها کاری نداشته وحتی معامله اسحه در مقابل نفت میکند و حتی از روسها خواست در بمباران به انها کاری نداشته باشد.. در عراق گرد و خاک کردند تا حکومت اسلامی در مذکرات هسته ای امتیاز بگیردو مبارزه سیاسی سنی های عراق را مثل سوریه لوث کنند!و سپاه قدس  نیز نیروهای مردمی سنی را سرکوب کند. ۵ + ۱ هم خوشحال بودند چون فروش اسلحه شان رکورد زد اما با حمله روسها و هجوم اورگان به اروپا ،  تاریخ مصرف داعش  تمام شد وغرب نیز در فکر  پاک کردن یک گروه تروریستی از منطقه است .