ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«عقب‌نشینی طالبان از مرکز شهر سنگین»

نیروی هوایی ارتش آمریکا دو حمله هوایی به ولسوالی «سنگین» در جنوب افغانستان انجام داد. نبردها همچنان در ولایت هلمند ادامه دارد و مقامات افغان می‌گویند مرکز «سنگین» را از کنترل طالبان خارج کرده‌اند.

نیروی هوایی ارتش آمریکا دو حمله هوایی به ولسوالی «سنگین» در جنوب افغانستان انجام داد. نیروهای طالبان این هفته به «سنگین» حمله کردند و کنترل بیشتر مناطق آن را در دست گرفتند اما نبردها همچنان در ولایت هلمند ادامه دارد و مقامات افغان می‌گویند مرکز شهر «سنگین» را از کنترل طالبان خارج کرده‌اند.

به‌گزارش رویترز، روز گذشته (چهارشنبه ۲۳ دسامبر / دوم دی) نیروهای طالبان گفتند ساختمان‌های اداری و مقر پلیس در مرکز شهر «سنگین» را تصرف کرده‌اند. در این منطقه گروه کوچکی از نیروهای پلیس مقاومت می‌کردند.

مقامات افغانستان این اطلاعات را تکذیب کرده و گفته‌اند طالبان را عقب رانده‌اند.

مایکل لوهورن، سرهنگ ارتش آمریکا گفت: «نیروهای آمریکایی دو حمله به "سنگین" در ولایت هلمند انجام دادند.»

عبدل ودود، ژنرال ارتش افغانستان اعلام کرد عملیات تکمیلی ارتش و ناتو با پشتیبانی هوایی صورت گرفت و طالبان را از مرکز «سنگین» فراری داد. او گفت در این حملات از نیروهای طالبان ۴۰ نفر کشته و ۴۰ نفر زخمی شدند.

مقر مرکزی ناتو در کابل خبر حملات هوایی به «سنگین» را تأیید کرد اما جزئیات بیشتری ارائه نداد.

طالبان در حال حاضر سه ولسوالی ولایت هلمند، از جمله بخش‌های بزرگی از این ولایت را که در خارج از مراکز اصلی هستند در اختیار دارند و دو محور استراتژیک تحت کنترل آن‌هاست.

سقوط شهر «سنگین» شکست بزرگی برای کشورهای غربی خواهد بود که از دولت اشرف غنی حمایت می‌کنند.

نیروهای امنیتی افغانستان از سال گذشته، زمانی که نیروهای بین‌المللی به عملیات نظامی خود در این کشور پایان دادند به‌تنهایی با حملات طالبان مقابله کرده‌اند.

در پی حمله اخیر طالبان به ولایت هلمند، ناتو مشاوران نظامی خود را به این ولایت اعزام کرده است. بریتانیا نیز در یک هفته اخیر نیروی کوچکی به هلمند فرستاد. مقامات افغانستان گفته‌اند آن‌ها فقط نقش مشاور نظامی دارند و حضور واحدهای ویژه خارجی در این منطقه را تأیید نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.