ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران با بیش از ۹ میلیون بیسواد در رتبه ۱۲۰ جهان از لحاظ میزان باسوادی

به گفته معاون آموزشی نهضت سوادآموزی، این سازمان تاکنون تنها توانسته است ۵۰ درصد از جمعیت ۶۰۰ هزارنفری اولیای بی‌سواد را جذب کند.

محمد مهدی‌زاده، معاون امور آموزشی نهضت سوادآموزی ایران از وجود ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بی‌سواد بالای شش سال در ایران خبر داد.

مهدی زاده، شنبه پنجم دی، در جمع خبرنگاران در شهر بجنورد گفت بر اساس آخرین سرشماری سه میلیون و ۴۵۰ تن از بی‌سوادان زیر ۵۰ سال سن دارند.

به گفته معاون آموزشی نهضت سوادآموزی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن از افراد بی‌سواد در ایران شناسایی شده‌اند که ۶۰۰ هزار تن از آنان را اولیای بی‌سواد تشکیل می‌دهند.

به گفته معاون آموزشی نهضت سوادآموزی، این سازمان تاکنون تنها توانسته است ۵۰ درصد از این جمعیت را جذب کند.

سلیمان محبی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در نشست خبری اولین روز هفته سوادآموزی در پنجم دی گفت که ۱۶ درصد جمعیت ایران بی‌سواد هستند و ایران «از نظر درصد باسوادی در جایگاه ۱۲۰ جهان قرار دارد».

استان‌های تهران، یزد، مازندران و اصفهان بالاترین میزان جمعیت باسواد در ایران را دارند. بر پایه آمار دولتی استان سمنان با ۹۸.۶ درصد باسواد در گروه ۱۰ تا ۴۹ سال مقام اول سوادآموزی در ایران را داراست.

مهدی زاده: «بی‌پولی معلم را نباید در جامعه بزرگ‌نمایی کرد»

معاون امور آموزشی نهضت سوادآموزی ایران در رابطه با اعتراض معلمان به دستمزدهای فرهنگیان گفت «بی‌پولی معلم را نباید در جامعه بزرگ‌نمایی کرد»

او با انتقاد از حمایت از اعتراضات فرهنگیان گفت: «معلمان در گذشته نیز رفاه نداشتند اما جایگاه و هویت داشتند، امروز معلم حساب و کتاب می‌کند زیرا که فکر می‌کند خسران دیده است».

کانون صنفی معلمان و جمع کثیری از فرهنگیان ایران و بازنشستگان آموزش و پرورش از سال ۹۳ در اعتراض به دستمزد‌های خود چندین بار اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی کردند.

در پی این اعتراضات تعدادی از اعضای کانون صنفی معلمان دستگیر و زندانی شدند. محمود بهشتی لنگرودی، اسماعیل عبدی، محمدرضا نیک‌نژاد و مهدی بهلولی از جمله این معلمان هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ممصنی پور نام واقعی

    اسلام مظهر بیسوادی ست. هر قدر بیسوادان بیشتر باشند اسلام عزیز محفوظ تر تر تر ترتره است! اسلام احتیاجش به آدمکش است! اسلام کاری با باسواد ندارد. اما بدختی اسلام این است که با سواد دست از سر اسلام و همه ی سرهای بریده شده توسط بر نمی دارد. و یک نصیحت به رادیو زمانه. شماها سه چهار سال پیش حرف اول را در ایران می زدید اما از بس سانسور کردید و نظرات را منتشر نمکردید به یک رادیو سانسور معروف شدید. حالا دوباره درز دانشگاه ها از شما حرف میزنند چرا که پیچتان را اندکی شل کرده اید.

  • از تهران

    بله با پولهای غارت شده توسط روحانیون می شد ایران را سوادستان کرد. اما برای آخوندان هر بیسوادتر خر سواری فراوانتر. آدمکش فراوانتر٬ بسیجی فراوانتر. مرگ بر روحانیت شیعهو مرگ بر اسلام.

  • شهروز پاسدار سابق

    پولهای ایران در فلسطین و لبنان و اریتره و حبشه و آفریقا و سوریه بشاراسد خرج می شود. در ایران بیش از یازده ملیون بیسواد داریم. این خجالت است برای ایرانیان. و گرنه این حکومت ضد ایرانی که پولهای ایران را خرج تروریسم و خرج »انرژی هسته حق مسلم ماست» می کند. حالا که باید خامنه ای و روحانیت شیعه و مداحان اهل بیت و سپاه پارس کنان و آدمکش باید هر چه عایدات نفتی ست برای ج...ک...ش خود بادیمیر پوتین بفرستند تا از آنها مواظبت کند. پوتین این امام عصر و الزمان. وَ السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ أُولئِكَ الْمُقَرَّبُونَ و رفته تا دسته توی کون٬ فِي جَنَّاتِ النَّعِيمِ ثُلَّةٌ مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ قَلِيلٌ مِنَ الآخِرِينَ کون فی کن و فیکون! بله اینها خود آیات قرآنی ست که سفت زن آغا براش اورده. آغا چکار به سواد داره چکار به کمال داره. بله! با یک هزارم پولهای دزدی های بیت رهبری و بیوت دیگر روحانیون بیشرف و مداحان لمپن و دزدیهای خاوری و مرتضوی و پولهایی که رهبری چمدان چمدان برای سوریه و لبنان و افریقا می فرستد و هزینه تمامی تروریستهای جهان را می پردازد بله با فقط یک هزارم این پولها می شد ایران را یکی از دو سه کشور باسواد و با رفاه کامل و بدور از آلودگی هوا و بایک شهرسازی مدرن و زیبا ساخت. کشوری که می توانست داری ملیونها مغز متفکر باشد. اما پولهای مردم فلک زده و نکبت زده اسلامزده ی ایران خرج دزدیها و غارتها و تروریست پروریهای اسلام ناب و جنگ شیعه و سنی شده و می شود. بله تا زمانیکه مردم در خانه بنشینند و منتظر بمبهای سفارشی رهبری باشند آش و کاسه همین خواهد بود. از رادیو زمانه سپاسگزارم. ما دوباره آمده ایم

  • حقیقتگو

    سواد دارنش چه کرده و می کنند که بیسوادنش نکرده اند. قرار نبوده و نیست که کشورهای صنعتی و پیشرفت در کره زمین که در حقیقت سوخت موتور پیشرفت های اقتصادی و فنی و رفاه مردمانشان با بیسوادی و جهل و نادانی و خرافات زدگی و خرافات پرستی جهان سومی ها تامین میشود برای بیسوادان کشور اسلام ناب محمدی داروی سواد و بیداری تولید کنند. بیسوادی حداقل ۹ میلیون نفر در ایران به بقیه میلیونها در ایران اصلا ربطی ندارد و انکار یک بلای خدا دادی است. کسان به اصطلاح سواد دار که در عمل و کردار همان بیسوادان با پول هستند که بنده گی آخوند بیسوادو هرزه گو و خرافات فروش برای منافع خودشان تحمل کرده و از اثرات آن در شهرستان ها بی خبر می دانند. نگاهی ساده به زیر بنای هنر فرش بافی و فرش بافان در ایران ریشه در نگه داشتن انسان ها در بیسوادی و برده کشی آنها در اتاقک های تنگ و تاریک در شهرستان ها دارد. اگر مرغ ها هم بیسواد نبودند و به ارزش گوشت و پر و تخم مرغ هایشان واقف بودند نمی گذاشند که انسانها با آنها چنین کنند. پس چه امپریالیست ها و چه قشون آخوندها و چه قشون به اصطلاح سواد در ایران از این چند ده میلیون بیسواد نهایت استفاده را می برند. همانطور که در عکس دیده میشود خود سواد هم حاضر به ارایه سوادآموزی در این خرابات آخوندی نیست!