ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۷ شبه‌نظامی در حمله ارتش سوریه در نزدیکی درعا کشته شدند

نیروهای ارتش سوریه یک مزرعه در روستای کفر شمس را محاصره کردند و پس از آن که شبه نظامیان جنبش اسلامی المثنی در آنجا جمع شدند، آن منطقه را منفجر کردند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا یکشنبه ۲۷ دسامبر/ ششم دی از کشته شدن ۱۷ شبه‌نظامی مخالف دولت سوریه در حمله ارتش این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شامگاه شنبه ۲۶ دسامبر در مخفیگاه شبه‌نظامیان جنبش اسلامی المثنی، یکی از گروه‌های مخالف دولت سوریه، در روستای کفر شمس در استان درعا چند انفجار رخ داد که موجب کشته شدن ۱۷ شبه‌نظامی شد.

خبرگزاری دولتی سوریه می‌گوید این انفجارها توسط ارتش سوریه صورت گرفت.

کفر شمس در حومه شمال غربی شهر درعا در جنوب سوریه واقع است. جبهه النصره مدتی کنترل این منطقه را در دست داشت. هم‌اکنون شبه‌نظامیان جنبش اسلامی المثنی در اطراف این منطقه مستقر هستند.

احمد المسلمه، فعال سیاسی حاضر در منطقه درعا می‌گوید که نیروهای ارتش سوریه یک مزرعه در روستای کفر شمس را محاصره کردند و پس از آن که شبه‌نظامیان جنبش اسلامی المثنی در آنجا جمع شدند، آن منطقه را منفجر کردند.

جنبش اسلامی المثنی، یک گروه سلفی جهادی، از متحدان جبهه‌النصره و از مخالفان ارتش آزاد سوریه است که در سال ۲۰۱۲ در منطقه درعا فعالیت خود را آغاز کرد. نام این گروه از المثنی بن حارثه، سردار عربی گرفته شده است که در نبرد قادسیه سپاه ساسانیان را شکست داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • یه نفر

    خوب کاری کردن دمشون گرم

  • nader

    پیام‌های پوتین پس از دیدار با خامنه ای : احمد رمضان عضو «ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه»، مطلبی با عنوان «پیام‌های پوتین در عملیات ترور» نوشته که این پیام‌ها را اینگونه خلاصه کرده است: اول: کشتن فرماندهان نظامی که راه‌حل سیاسی را پذیرفته و در کنفرانس ریاض حاضر شدند، خدمت بزرگی به مخالفان راه‌حل سیاسی است و نیت حقیقی روسیه را از مداخله نظامی‌اش در سوریه نشان می‌دهد. دوم: توانا سازی گروه داعش در نابودی نیروهایی که واقعا با آن می‌جنگند و همزمانی این افدام با تفاهم میان نظام اسد و گروه داعش در منطقه یرموک و حجر الاسود. سوم: به تعویق انداختن مذاکرات ژنو 3 تا زمانی نا مشخص و بحرانی کردن اوضاع در سوریه