ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فراخوان اعتصاب اتحادیه‌های سراسری ترکیه برای برقراری صلح

این اتحادیه‌ها در فراخوان اعتصاب سراسری نوشتند که به «شرایط جنگی»، «سرکوب کارگران» و «کشتار و شکنجه مردم، کودکان و زنان» توسط دولت ترکیه اعتراض دارند.

چهار اتحادیه سراسری ترکیه برای «برقراری صلح» و در اعتراض به حملات دولت ترکیه به مناطق عمدتاً کردنشین اعلام کردند که سهشنبه ۲۹ دسامبر/ هفتم دی دست به اعتصاب خواهند زد.

به گزارش سایت خبری حریت، این اعتصاب یک روزه توسط کنفدراسیون اتحادیه‌های کارگری پیشرو (دیسک)، کنفدراسیون اتحادیه بخش خدمات عمومی (کسک)، اتحادیه پزشکان ترکیه ( ت‌ ت ب) و اتحادیه اتاق‌های مهندسان و معماران (ت م م او ب) سازمان‌دهی شده است.

این چهار اتحادیه در فراخوان اعتصاب سراسری نوشتند که به «شرایط جنگی»، «سرکوب کارگران» و «کشتار و شکنجه مردم، کودکان و زنان» توسط دولت ترکیه اعتراض دارند.

نیروهای نظامی ترکیه طی چند ماه حمله دولت ترکیه به حزب کارگران کردستان، پ‌ک‌ک، چندین بار شهرهای عمدتاٌ کردنشین جنوب شرقی ترکیه را محاصره کرده است.

بر پایه گزارش‌های فعالان حقوق بشر، بسیاری از غیرنظامیان و کودکان در این حمله‌ها کشته شدند.

شهرهای سیلوپی، سور و مناطقی از استان کرد و آشوری‌نشین ماردین در محاصره نیروهای نظامی ترکیه هستند.

«خدماتی ارائه نخواهیم داد»

این اتحادیه‌ها با انتقاد از این که ارتش ترکیه در شهرها شرایط جنگی ایجاد کرده و «مدارس، بیمارستان‌ها و ادارات دولتی را به قرارگاه نظامی بدل کرده است»، اعلام کردند: «خدماتی ارائه نخواهیم داد».

در این فراخوان آمده است: «حزب عدالت و توسعه تلاش می‌کند نیروهای دموکراسی‌خواه و کارگرانی را که با سیاست‌های جنگ طلبانه آن مخالف هستند، سرکوب کند».

طی ماه‌های اخیر تعدادی از فعالان سیاسی، دانشجویان و روزنامه‌نگاران منتقد دولت رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه بازداشت شدند.

دادستانی ترکیه چهارم دی اعلام کرد برای سدات ارگین، سردبیر روزنامه «حریت» به اتهام اهانت به رئیس جمهوری ترکیه از یک سال و چهار ماه تا پنج سال و چهار ماه زندان درخواست کرده است.

در آذر سال جاری جان دوندار، سردبیر روزنامه «جمهوریت»، و اردم گول نماینده این روزنامه در آنکارا به دستور اردوغان و به اتهام عضویت در یک شبکه تروریستی و جاسوسی بازداشت و حبس شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.