ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۰ سرکرده داعش در عملیات ائتلافی کشته شده‌اند

در عملیات هوایی ائتلاف ضد داعش در سوریه و عراق ۱۰ نفر از سرکردگان داعش کشته شده‌اند. یکی از آنها شرف الموذن، رابط مستقیم مغزمتفکر ترورهای پاریس بود.

در عملیات هوایی ائتلاف نظامی غرب در سوریه و عراق ۱۰ نفر از سرکردگان داعش کشته شده‌اند. یکی از آنها شرف الموذن، رابط مستقیم طراح ترورهای پاریس بوده است.

وزارت دفاع آمریکا می‌گوید در عملیات هوایی در سوریه یکی از سرکردگان داعش که ارتباط مستقیمی با ترورهای پاریس داشت به قتل رسیده است. سخنگوی پنتاگون روز سه‌شنبه ۲۹ دسامبر در نشستی مطبوعاتی گفت شرف الموذن، با عبدالحمید اباعود، مغز متفکر ترورهای پاریس همکاری مستقیم داشت و این دو در روز ۱۳ نوامبر با یکدیگر حرف زده بودند.

سرهنگ استیو وارن افزود که الموذن در حملات دیگری به اهداف غرب نیز مشارکت داشت. او روز ۲۴ دسامبر در یکی از بمباران‌های ائتلاف ضد داعش به قتل رسیده است. یکی دیگر از افراط گرایان‌، عبدالقادر حکیم است که در ۲۶ دسامبر در موصل کشته شد. او  وظیفه ارتباطات خارجی تروریست‌ها را در عملیات پاریس بر عهده داشته است.

استیو وارن گفت ما به سر مار ضربه زده‌ایم اما آن را قطع نکرده‌ایم: «نیش مار از میان نرفته است.»

انتقاد آمریکا و عربستان از روسیه

هم‌زمان یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روسیه را متهم به کشتن صدها غیرنظامی در عملیات سوریه کرد. مارک تونر گفت جنگنده‌های روسی به مراکز درمانی، مدارس و بازارها حمله کرده‌اند: «بیش از ۱۳ هزار سوری دیگر در اکتبر و نیمه نخست نوامبر آواره شدند که بیشترشان از عملیات روس‌ها گریخته‌اند.»

وزیر خارجه عربستان سعودی، عادل الجبیر نیز از روسیه به خاطر کشتن زهران علوش، فرمانده جیش‌الاسلام انتقاد کرد. عادل الجبیر گفت که کشتن رزمندگان، کمکی به پیشبرد مسالمت آمیز بحران سوریه و رویارویی با داعش نیست.

گروه جیش‌الاسلام در عربستان سعودی پایه‌گذاری شده و اعضای آن جزء هیات‌های حاضر در نشست ‌ریاض بودند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.