ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کسری بودجه به کارکنان دولت رسید

کاهش قیمت نفت در چند ماه گذشته مسئله کسری بودجه دولت ایران را تشدید کرده است. دولت توانایی تامین اعتبارهای عمرانی را ندارد و پرداخت حقوق کارکنان به تعویق افتاده است.

پیش‌بینی‌های خوشبینانه دولت از وضعیت اقتصادی به ثمر ننشسته و کسری بودجه در سه ماه پایانی سال گریبان‌گیر دولت شده است. به‌گونه‌ای که یک نماینده مجلس می‌گوید: «پرداخت حقوق کارکنان دولت به مشکل خورده است.»

موسی‌الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از کسری بودجه دولت و تامین نشدن اعتبارهای عمرانی خبر داد و گفت: «در یکی دو ماه اخیر حقوق کارمندان به‌موقع پرداخت نشده و این نگرانی به وجود آمده که دولت در ماه‌های آخر سال نیز با کمبود نقدینگی‌ نتواند حقوق کارمندان را سر وقت پرداخت کند.»

به گزارش تسنیم، این نماینده مجلس، از عدم توانایی دولت در تامین اعتبار بودجه عمرانی و تعهد به بخش مسکن خبر داد و گفت که ۳۲ هزار میلیارد تومان منابع طرح‌های عمرانی تا به امروز تخصیص داده نشده است در حالی که دولت تا پایان سال باید ۴۳ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی را تامین کند.

ثروتی، عدم تحقق درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده را یکی از عوامل مهم کسری بودجه دانست و گفت که تنها ۷۰ درصد از درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده تحقق یافته است.

به گفته او، درآمدهای نفتی پیش‌بینی شده دولت به صورت کامل محقق شده، اما دولت اعتبار چهار هزار میلیارد تومانی بیمه بیکاری و یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی بخش مسکن را اجرایی نکرده است.

مقام‌های دولتی در ماه‌های گذشته کاهش قیمت نفت در بازار جهانی را عامل اصلی کسری بودجه دولت عنوان کرده‌اند. این در حالی است که سخنگوی دولت گفته بود که دولت آمادگی اداره کشور با بودجه ۴۰ دلاری را نیز دارد. اما معاون اول رئیس دولت، چندی پیش اذعان کرد که دولت نفت زیر ۶۰ دلار را پیش‌بینی نکرده بود.

حسن روحانی در سال ۹۲ از تدوین برنامه‌ای برای خروج اقتصاد ایران از رکود در ۱۰۰ روز خبر داد. اما چندی قبل ۲۰۵ نماینده مجلس در نامه‌ای، خواستار تلاش دولت برای خروج از رکود شدند. همچنین بانک مرکزی در آخرین گزارشی که از وضعیت شاخص‌های اقتصادی منتشر کرد، تداوم رکود در اقتصاد ایران را تائید کرد.

براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، دولت باید یارانه شش میلیون نفر از یارانه‌بگیران در دهک درآمدی بالا را قطع کند، اما به گفته موسی‌الرضا ثروتی، دولت جرات این کار را ندارد و تنها یارانه سه میلیون نفر را قطع کرده است. معاون شرکت ملی پتروشیمی پیش از این گفته بود که با این حجم درآمدهای نفتی، دولت توان پرداخت یارانه نقدی را هم ندارد.

برآورد‌ها نشان می‌دهد که تا پایان سال دولت دست‌کم ۵۱ هزار میلیارد تومان کسری بودجه خواهد داشت.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    وضع کارمندان و بازنشستگان مهم نیست. بیشترشان غیر ولایی و اهل فتنه هستند1 درست مانند بیشتر ملت فتنه گر ایران! دولت باید کوشش کند که بودجه صدا و سیما، مرکز خدمات حوزه علمیه قم، بسیج، شورای علی حوزه های علمیه، شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران، شورای برزنامه رسزی و سیاستگذاری حوزه علمیه خراسان و آذربایجان و ...، شیعیان نیجریه و پاکستان و افغانستان و جاهای دیگر، بودجه سپاه جنوب لبنان، بازسازی جنوب لبنان، حرم سازی و گنبد و گلدسته سازی در سامرا و نجف و کربلا و سوریه ، بازسازی فبر جنایتکاران جنگی صدر اسلام در ایران، ستاد اقامه نماز جمعه‌، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، ساخت ساز در شهرهای عراق و سوریه ، بودجه دولت بعثی و ارتش جنگ سوریه ، عزاداری و تظاهرات در شهرهای اروپا و امریکای شمالی، بنیاد بین المللی حضرت غلی اصغر، بنیاد بین المللی غدیر، بنیاد بین المللی اهل بیت، هزینه مسابقات قرآن خوانی ، هزینه های دفتر و بیت مقام معظم رهبری و ولی امر با بصیرت مسلمین جهان حضرت آیت اله عظما سید علی اف و .... کم نشود ! اگر یک وقت کم آمد یارانه ملت فتنع گر ایران را قطع کنند !