ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار در یک رستوران فرانسوی در کابل

یک خودرو بمب‌گذاری شده در کنار رستوران فرانسوی «لو ژاردن» در کابل منفجر شد. طالبان مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفتند.

یک خودرو بمب‌گذاری شده در کنار رستوران فرانسوی «لو ژاردن» در کابل منفجر شد. طالبان مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفتند.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این انفجار امروز جمعه یکم ژانویه / ۱۱ دی رخ داد. رستوران «لو ژاردن» محل آب و رفت مسئولان افغان و دیپلمات‌های خارجی است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان از سوی این گروه در صفحه توئیتر مسئولیت انفجار را برعهده گرفته است.

فریدون عبیدی، رئیس پلیس قضائی کابل و یک منبع غربی که نامش منتشر نشده گفته‌اند هدف این حمله تروریستی رستوران «لو ژاردن» بوده است. این رستوران در محله‌ای از کابل قرار دارد که دفاتر سازمان‌های غیردولتی بسیاری در آن‌جا قرار دارد.

با این حال هنوز آماری از تلفات این بمب‌گذاری منتشر نشده و تنها برخی از رسانه‌های افغان از زخمی شدن هفت نفر خبر داده‌اند.

این دومین بمب‌گذاری در کابل در کمتر از یک هفته بوده است. روز دوشنبه در جاده‌ای در نزدیکی یک مدرسه قرآن نزدیک به فرودگاه کابل نیز انفجاری صورت گرفت.

نخستین حمله تروریستی در سال نو میلادی در حالی صورت می‌گیرد که کمی بیش از یک هفته پیش نشست چهارجانبه‌ای بین افغانستان، پاکستان، آمریکا و چین به‌منظور دستیابی به نقشه راهی برای از سرگیری گفت‌وگوها با طالبان برگزار شد. مذاکرات با طالبان در تابستان متوقف شد.

طالبان در هفته‌های اخیر بر تعداد حملات خود افزوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Reza

    آقا یا خانم "مانی" عزیز یک میلیلرد و دوسیت میلیون نفر مسلمان دردنیا وجود دارد که همگی به قرآن و "محمد" اعتقاد دارند،چگونه باید ذهن های آنها را از طریق بیدار کردن نجات داد؟

  • Mani

    توجه شود که این کشتارهای اولیه مقدمه ای برای ایجاد یک حکومت اسلامی است و  بعد از ایجاد  و برقراری حکومتی بر مبنای آن دین توحش و کشتار ،شروعی برای کشتارها،غارت ها عظیم و و ویرانی های گسترده مانند آنچه در حکومت اسلامی بر ایران یا حکومت داعش ها در قسمت های تحت تصرف خود شاهد هستیم خواهد شد. بیدار کردن  ذهن انسانهای گرفتار نسبت به آن ایدئولوژی ضد تکامل و هولناک  باید یکی از اهداف مهم انسانهای آگاه باشد.