ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خودکشی ششمین دانش‌آموز در ایران در سال تحصیلی ۹۴

یک دانش‌آموز پسر ۱۳ ساله در شهرستان بافق استان یزد خودکشی کرد. این ششمین دانش‌آموزی است که در سال تحصیلی ۱۳۹۴ دست به خودکشی زده است.

یک دانش‌آموز پسر ۱۳ ساله در شهرستان بافق استان یزد خودکشی کرد. این ششمین دانش‌آموزی است که در سال تحصیلی ۱۳۹۴ دست به خودکشی زده است.

محمدرضا مزیدی، معاونت اجتماعی پلیس آگاهی یزد در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد، خودکشی این دانش‌آموز را تأیید کرد و گفت: «پرونده برای تأیید نهایی علت فوت، در پزشکی قانونی و پلیس آگاهی یزد در حال بررسی است.»

بر پایه گزارش پلیس، این نوجوان که دانش‌آموز راهنمایی یکی از مدارس نمونه دولتی بافق بوده، ظهر یکشنبه هفته گذشته (ششم دی) پس از بازگشت از مدرسه، به اتاقش رفت و خود را از میله بارفیکس حلق‌آویز کرد.

مادر این دانش‌آموز، نخستین کسی بوده که با پیکر پسرش روبه‌رو شده و با تماس او، نیروهای اورژانس در محل حاضر شدند و پسرش را به بیمارستان منتقل کردند اما تلاش‌های تیم پزشکی ناکام ماند.

یکی از اهالی محل که روز پنج‌شنبه هفته گذشته در مراسم ترحیم نوجوان ١٣ ساله شرکت کرده، گفت: «خانواده این دانش‌آموز هنوز از خودکشی فرزندشان در شوک هستند. او دانش‌آموز خوبی بود. سئوال مادر و پدرش هم این است که چرا خودکشی کرد، آن‌ها وضع مالی خوبی دارند.»

یکی از همسایه‌ها درباره انگیزه خودکشی فرشاد به اعتماد گفت بچه من که هم‌مدرسه‌ای او است به من گفته است: «صبح روز حادثه در مدرسه با او والیبال بازی کردیم. او خوشحال و سرحال بود. وقتی بازیمان تمام شد به چند نفر از ما که دورش جمع شده بودیم، گفت فردا مراسم تشییع من است. در آن شرکت کنید و ناهار آن را بخورید. ما فکر کردیم شوخی می‌کند و بلوف می‌زند. برای همین اهمیت ندادیم. روز بعد که فهمیدیم خودکشی کرده باورمان نمی‌شد.»

پیش از این پنج دانش‌آموز دیگر در آبان و آذر سال جاری دست به خودکشی زده بودند.

ششم آبان هاوری قادرشوان، دانش‌آموز ۱۱ ساله در شهرستان اشنویه در استان آذربایجان غربی خود را حلق‌آویز کرد و به زندگی‌اش پایان داد.

روز ۹ آبان نیز یک دانش‌آموز دیگر در تهران که ۱۰ سال سن داشت خود را با روسری از حلقه بارفیکس حلق‌آویز کرد.

همچنین روز ۱۷ آبان یک دانش‌آموز ۱۴ ساله به نام فرشاد در شهر «رستم‌کلا» واقع در استان مازندران خود را حلق‌آویز کرد و به زندگی‌اش پایان داد.

چهارمین دانش‌آموز نیز که یک نوجوان ۱۶ ساله بوده، ۲۷ آبان در شهرستان زیرکوه واقع در شمال شرقی استان خراسان جنوبی خود را حلق‌آویز کرد.

همچنین ۲۵ آذر امسال نیز پسر دانش‌آموزی ١۵ ساله اهل روستای «کهنه جلگه» از توابع شهرستان مانه وسملقان در استان خراسان شمالی به دلیل آنچه «احضار والدینش به مدرسه به دلیل بی‌انضباطی» اعلام شده در آغل گوسفندان خانه‌شان دست به خودکشی زد.

علت عمده خودکشی در ایران بن‌بست‌های خانوادگی و شکست در زندگی خصوصی عنوان می‌شود.

فقر و مشکلات اقتصادی، بیکاری، گسست هویتی (آنومی) یا کمبود «حیات اجتماعی» نیز از دلایل اصلی افسردگی و اقدام به خودکشی نزد گروه‌های سنی مختلف عنوان می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.