ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روزنامه «بهار» توقیف شد

عمر «بهار» چندان نپائید. «تبلیغ علیه نظام» و «انتشار مطالبی که به اساس جمهوری اسلامی ایران لطمه وارد می‌کند» از اتهامات این روزنامه اصلاح‌طلب است.

خبرگزاری قوه قضائیه گزارش داده است که روزنامه «بهار» به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «انتشار مطالبی که به اساس جمهوری اسلامی ایران لطمه وارد می‌کند» توقیف شده است.

روزنامه «بهار» از یکشنبه ۱۳ دی حق انتشار ندارد. قرار است دادسرای فرهنگ و رسانه به اتهامات این روزنامه رسیدگی کند.

این روزنامه اصلاح‌طلب در حالی توقیف شده که هفته‌نامه «یالثارات» به‌دلیل توهین جنسی به شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهوری ایران در امور زنان و خانواده در آستانه لغو مجوز قرار گرفته است. قرار است هیأت نظارت بر مطبوعات ۱۴ دی پرونده «یالثارث» را بررسی کند.

عمر کوتاه «بهار»

روزنامه بهار در آبان ۱۳۹۲ پس از انتشار مقاله‌ای با عنوان «امام: پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟» با رأی هیأت نظارت بر مطبوعات توقیف شد. این مقاله را علی اصغر غروی، از اعضای شورای مرکزی و رئیس شاخه اصفهان نهضت آزادی ایران نوشته بود.

منتقدان ادعا کرده بودند که مقاله علی اصغر غروی «تفرقه‌افکنانه» است و به عقاید تشیع و به امامت توهین کرده است. روزنامه بهار به طور داوطلبانه انتشارش را متوقف کرد. با این‌حال پرونده آن به قوه قضائیه ارجاع داده شد.

شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران در اسفند ۹۲ حکم توقیف روزنامه بهار به مدت شش ماه را صادر کرد. سعید پورعزیزی، مدیر مسئول بهار هم ۱۱ آبان ۹۲ به شعبه چهار دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد و به زندان اوین انتقال پیدا کرد، اما بعد از دو روز با سپردن وثیقه آزاد شد. دادگاه او را به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم کرده بود اما اجرای این حکم را به مدت دو سال به حالت تعلیق درآورده بود.

روزنامه «بهار» در شرایطی توقیف می‌شود که مهلت تعویق حبس تعزیری سعید پورعزیزی، مدیر مسئول بهار نیز به سر آمده است.

یکی از اتهامات روزنامه بهار دو سال پیش «اشاعه فحشا و منکرات و انتشار تصاویر خلاف عفت عمومی» بود.

اتهامات دیگر این روزنامه اصلاح‌طلب عبارت بود از فعالیت تبلیغی علیه نظام، نشر مطالب خلاف موازین اسلامی، ایجاد اختلاف بین اقشار جامعه، اهانت به دین اسلام و مقدسات آن، پخش شایعات و مطالب خلاف واقع و انتشار مطالب علیه اصول قانون اساسی.

علی اصغر غروی، نویسنده مقاله بحث‌برانگیز «امام: پیشوای سیاسی یا الگوی ایمانی؟» نیز به شش ماه زندان محکوم شد.

علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی که از توقیف روزنامه بهار در آبان ۹۲ اظهار تأسف کرده بود، به مجلس شورای اسلامی فراخوانده شد و سومین کارت زرد خود را دریافت کرد.

هفته‌نامه «شهروند امروز» و روزنامه «آسمان» از دیگر نشریات اصلاح‌طلب بودند که در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی توقیف شده‌اند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابکان

    مقاله روزنامه بهار به نظر من در چارچوب جنگ قدرت و ثروت میان جناح های رقیب در جمهوری اسلامی است. سخنان حزب الهی ، از همان هایی که روزگار مردم ایران را سیاه کردند. دهه ۶۰ علیه ملت آنهمه جنایت و خیانت کردند و مردم را کنار زدند و بعد خامنه ای و عده ای ، رفسنجانی و عده دیگر را یا از میدان به در کردند یا میکوشند کنارشان بزنند و کشمکش و رقابت میانشان ادامه دارد.