ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا: اعدام شیخ النمر تنش‌های مذهبی را افزایش می‌دهد

وزارت خارجه آمریکا نسبت به اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه در عربستان سعودی، و در پی آن افزایش تنش‌های مذهبی در منطقه ابراز نگرانی کرد.

وزارت خارجه آمریکا نسبت به اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه در عربستان سعودی، و در پی آن افزایش تنش‌های مذهبی در منطقه ابراز نگرانی کرد.

جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت این اعدام‌ها در زمانی که همه باید برای کاهش تنش‌ها تلاش کنند، نگران‌کننده است.

به‌گزارش رویترز، جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه دوم ژانویه / ۱۲ دی در بیانیه‌ای ضمن اعلام نگرانی‌های ایالات متحده از روندهای قضائی در عربستان سعودی از مقامات بلندپایه این کشور خواست تا با احترام به حقوق بشر محاکمه‌های عادلانه را تضمین کند.

وزارت کشور عربستان سعودی صبح شنبه اعلام کرد که ۴۷ نفر به اتهام تروریسم در این کشور اعدام شدند. نمر باقر النمر نیز در میان اعدام‌شدگان بود. اعدام این روحانی شیعه موجی از مخالفت و خشم شیعیان، به‌ویژه در ایران و عربستان سعودی را موجب شد.

جان کربی گفت آمریکا از عربستان سعودی می‌خواهد که به مخالفان اجازه اعتراض مسالمت‌آمیز بدهد و به‌منظور کاهش تنش‌ها پس از اعدام‌های روز شنبه با رهبران همه گروه‌ها همکاری کند.

به‌گفته سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا این اعدام‌ها در زمانی که همه باید برای کاهش تنش‌ها تلاش کنند، نگران‌کننده است و تنش‌های فرقه‌ای را تشدید می‌کند.

جان کربی همچنین از رهبران منطقه خواست تا برای کاهش تنش‌ها تلاش بیشتری به خرج دهند.

پیش از این فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز اعدام شیخ نمر النمر را مورد انتقاد قرار داده و نسبت به پیامدهای خطرناک آن هشدار داده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • nader

    حسین خان اوباما شورش را در آوردید؟!

  • naseem

    خودشون دسته دسته تو ايران اقليتهاي مذهبي رو به خاك و خون ميكشند و روزنامه نگار و فعال سياسي رو اعدام ميكنند چطور هيچي نيست؟؟؟ اينهمه اهل سنت تو زندانهاي ايرانند ايا عربيتانيها به سفارت ايران تو عربستان حمله كردند؟؟ كسي هم حرفي بزنه خودشونو از بالا تا پايين جر ميدهند كه دارن در امور داخلي ايران دخالت ميكنند!

  • nader

    جان کربی گفت آمریکا از عربستان سعودی می‌خواهد که به مخالفان اجازه اعتراض مسالمت‌آمیز بدهد... چرا از حکومت اسلامی نمیخواهید به مخالفان اجازه اعتراض مسالمت‌آمیز بدهد ؟!

  • hasani

    از مادر عروس هم بشنوید.  شما که فروش اسلحه تان بیشتر میشود؟