ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احکام حمله‌کنندگان به مطهری و دعوت‌کنندگان از او معلوم شد

افرادی که متهم بودند اسفند سال گذشته به علی مطهری، نماینده مجلس در بدو ورود به شیراز حمله کرده بودند، از سوی دادگاه به حبس تعلیقی محکوم شدند اما یکی از مسئولان دانشگاه شیراز به انفصال از خدمت محکوم شد.

دادگاه رسیدگی به موضوع حمله به علی مطهری در شیراز، هم حمله‌کنندگان به او را محکوم کرد و هم دعوت‌کنندگان از او. حکم حمله‌کنندگان تعلیقی است اما حکم دعوت‌کنندگان اجرا می‌شود.

علی مطهری، نماینده مجلس

مصطفی ترک‌همدانی، وکیل علی مطهری در مصاحبه‌ای با روزنامه شرق که امروز دوشنبه ۱۴ دی چاپ شده، گفت که در این حکم که از سوی دادگاهی در شیراز صادر شده، هشت نفر از عوامل حمله به مطهری و سه نفر از دانشگاهیان، محکوم شده‌اند.

به‌گفته ترک‌همدانی در بخشی از حکم آمده که شش نفر از متهمان این پرونده به اتهام «اخلال در نظم عمومی و توهین و تخریب عمومی» به دو سال حبس و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شده‌اند اما این حکم به مدت دو سال تعلیق شده است.

او افزود دو متهم دیگر به اتهام «توهین» به چهار و پنج ماه حبس و ۳۷ ضربه شلاق محکوم شده‌اند که حکم این دو متهم نیز به مدت یک سال تعلیق شده است.

تعلیق در این احکام قضایی به معنای این است که حبس و شلاق این متهمان به مدت دو سال برای شش متهم و به مدت یک سال برای دو متهم اجرا نخواهد شد، مگر آن‌که در این مدت مرتکب جرمی شوند.

ترک‌همدانی همچنین از این‌که برخی مسئولان دانشگاه شیراز و همچنین دانشجویی که مسئول تشکل دعوت‌کننده از مطهری بوده نیز در دادگاه محکوم شده‌اند، ابراز تأسف کرد.

رئیس و معاون دانشگاه شیراز و همچنین دبیر تشکل دعوت‌کننده علی مطهری به این دانشگاه از سوی مقامات وقت استانداری فارس متهم شده بودند که دستور شورای تأمین استان را برای لغو مراسم سخنرانی اجرا نکرده‌اند.

محمد احمدی، استاندار وقت فارس به دنبال این حوادث از سوی دولت برکنار شد.

ترک همدانی درباره احکام مسئولان و دانشجوی دانشگاه شیراز گفت: «دانشجویی که مطهری را دعوت کرده بود، به جرم معاونت در امتناع از دستورات و قوانین دانشگاه، به یک ‌میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است. همچنین دو نفر از مسئولان دانشگاه هم در این پرونده به دو سال انفصال از خدمت محکوم شدند.»

به گفته این وکیل دادگستری در حالی‌که احکام همه عوامل حمله به مطهری، تعلیقی است، حکم دانشجوی محکوم‌شده و یکی از مسئولان دانشگاهی، حالت تعلیقی ندارد.

علی مطهری در روز ۱۸ اسفند ۱۳۹۴، برای سخنرانی به شیراز رفته بود که پس از ورود به فرودگاه با حمله موتورسواران روبه‌رو شد و با سنگ و گوجه مورد حمله قرار گرفت.

مطهری آبان‌ماه سال جاری خواهان تشکیل پرونده و محاکمه کسانی شد که دستور این حمله را صادر کرده‌ بودند. او گفت دستوردهندگان عضو «یک نهاد رسمی و انقلابی» هستند.

پیش‌تر منابع خبری مخالفان حکومت ایران گزارش داده بودند که حمله به علی مطهری با دستور سپاه فجر استان فارس رخ داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.