ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مطهری: رأی دادگاه حادثه شیراز ناعادلانه است

علی مطهری، نماینده مجلس ایران، از رأی دادگاه در مورد حادثه حمله به او در شیراز انتقاد کرد.

علی مطهری، نماینده مجلس ایران، از رأی دادگاه در مورد حادثه حمله به او در شیراز انتقاد کرد.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علی مطهری امروز، سه‌شنبه ۱۵ دی در نوشتاری درباره حکم صادره توسط دادگاه بدوی رسیدگی به پرونده متهمان حادثه شیراز گفت: «رأی دادگاه حادثه شیراز به نظر من برای مهاجمان، با رأفت و ارفاق بود و برای دانشگاهیان عادلانه نبود و اصلا دانشگاهیان نباید محاکمه می‌شدند چون نقشی در آن حادثه نداشتند.»

براساس حکم دادگاه شیراز، شش نفر از متهمان این پرونده به دو سال حبس و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شده‌اند اما این حکم به مدت دو سال تعلیق شده است. دو متهم دیگر نیز به چهار و پنج ماه حبس و ۳۷ ضربه شلاق محکوم شده‌اند که حکم این دو متهم نیز به مدت یک سال تعلیق شده است. این در حالی است که حکم یک ‌میلیون تومان جریمه نقدی دانشجویی که مطهری را دعوت کرده بود و دو سال انفصال از خدمت یک نفر از مسئولان دانشگاه به‌عنوان دعوت‌کننده حالت تعلیقی ندارد.

تعلیق در این احکام قضایی به معنای این است که حبس و شلاق این متهمان به مدت دو سال برای شش متهم و به مدت یک سال برای دو متهم اجرا نخواهد شد، مگر آن‌که در این مدت مرتکب جرمی شوند.

علی مطهری نوشته است که درخواست تجدیدنظر با هدف تشدید مجازات مهاجمان نخواهد داد چون فکر می‌کند «آن‌ها متنبّه شده و از کرده خود پشیمان‌اند و فهمیده‌اند که ابزار واقع شده‌اند».

با این حال مطهری گفته است که شکایت جدیدی علیه آمران حادثه شیراز که او آن‌ها را مقصر اصلی می‌داند اقامه کرده‌ که به مرجع قضائی در شیراز ابلاغ خواهد شد.

این نماینده مجلس اظهار امیدواری کرده است که احکام مربوط به دانشگاهیان در دادگاه تجدیدنظر نقض شود.

علی مطهری در روز ۱۸ اسفند ۱۳۹۴، برای سخنرانی به شیراز رفته بود که پس از ورود به فرودگاه با حمله موتورسواران روبه‌رو شد و با سنگ و گوجه مورد حمله قرار گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.