ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تا سال آینده «دانشکده مداحی» افتتاح می‌شود

به گفته رئیس سازمان بسيج مداحان ایران دانشکده مداحی تا سال آینده در کشور راه‌اندازی خواهد شد.

به گفته رئیس سازمان بسيج مداحان ایران دانشکده مداحی تا سال آینده در کشور راه‌اندازی خواهد شد.

محمد فراهانی، رئیس سازمان بسيج مداحان ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فراهانى، رئیس سازمان بسيج مداحان، پنج‌شنبه، ۱۷ دی ماه در حاشيه ششمین همایش «هم‌اندیشی مداحان و ستایشگری اهل بیت» که در هتل نخل مشهد برگزار شد گفت: «يكى از مباحثى كه در سال‎هاى گذشته مطرح شد موضوع تدوين شيوه‌هاى ستايشگرى اهل بيت در قالب واحدهاى آموزشى است كه با توجه به آماده شدن منابع و ثبت و ضبط آنها اميدواريم تا سال ۹۶ شاهد راه اندازى دانشكده مداحى اهل بيت باشيم».

او ظرفيت پذيرش اين دانشكده را در سال نخست ۸۰ نفر اعلام كرد و گفت تاكنون ۴۵ هزار مداح در سطح كشور شناسايى شدند كه در سازمان بسيج مداحان نيز پرونده دارند.

از سه سال پیش این امکان ایجاد شده بود که مداحان از دانشگاه‎ها مدرک بگیرند. علی آهی، رئیس هیأت مدیره خانه مداحان ایران، تابستان سال ۹۱ از ایجاد رشته مداحی در دانشگاه علمی کاربردی خبر داده و گفته بود: «مداحان می‌توانند با تحصیل علم در این دانشگاه مدارک کاردانی و کارشناسی دریافت کنند».

ایده گشودن دانشگاه ویژه مداحی نیز از سال‌های پیش آغاز شده بود. سال ۹۱، علی اکبر مداحی، رئیس وقت سازمان بسیج مداحان خبر داده بود که تا دو سال آینده، دانشکده «هنر و ادبیات آیینی (مداحی)» در دانشگاه بسیج راه‌اندازی می‌شود.

به گفته او در این رشته تحصیلی علاوه بر دروس تخصصی مداحی به درس‌هایی همچون اخلاق، اعتقادات، سیره پیامبر اسلام و ائمه اطهار نیز توجه شده است.  او با بیان اینکه پذیرش در این رشته از طریق آزمون ورودی صورت خواهد گرفت، شرط ورود به این رشته را «مداح» بودن ذکر کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسن

    چه اسم با مسمی ایی (علی اکبر مداحی).احتمالا کارشناسی ارشدش ودکتراش رو نزد شیطان باید بگذرونند.

  • Ali qalandi

    نمرديم و دانشكده پاچه خواري را ديديم

  • reza

    دانشگاه که روزی سنگرآزادی بود شد محل هیئت های سینه زنی ومداحی... علوم انسانی را حذف کردند تا معارف اسلامی وتعزیه بجایش بنشانند ... دانشگاه های دنیا روزبروز با سرعت سرسام آوری رو به رشدند ؛ کشور ما با سرعت جنون آمیزی درحال پس روی.