ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

امام جمعه تهران: حمله به سفارت عربستان کار نفوذی‌ها بود

آیت‌الله محمد امامی کاشانی، امام جمعه تهران حمله به سفارت عربستان سعودی در تهران را محکوم کرد و آن را کار «نفوذی‌ها» دانست.

آیت‌الله محمد امامی کاشانی، امام جمعه تهران حمله به سفارت عربستان سعودی در تهران را محکوم کرد و آن را کار «نفوذی‌ها» دانست.

حمله‌کنندگان به ساختمان سفارت عربستان سعودی در تهران شامگاه شنبه ۱۲ دی

امامی کاشانی امروز جمعه ۱۸ دی در نماز جمعه تهران درباره حمله به سفارت عربستان گفت: «این، کار نفوذی‌ها بوده و از افراد نادان نیز استفاده کرده‌اند، این افراد مجرم هستند.»

به‌گفته امام جمعه تهران، در جریان حمله به سفارت عربستان یک گروه پشت ماجرا حضور داشتند و این هجوم را رهبری و هدایت می‌کردند و «می‌خواستند این اقدام انجام شود و توپی که به زمین عربستان افتاده بود را به زمین ایران بیندازند تا دشمن دست بالا را بگیرد و سپس اقدام به قطع روابط دیپلماتیک با ایران کند.»

هشدار در مورد «عوامل نفوذی دشمن» را در ماه‌های اخیر علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی باب کرد و در پی آن مسئولان حکومتی ایران نیز یکی پس از دیگری در مورد آن هشدار داده‌اند.

پیش از این نیز گروهی از مقامات ایرانی و رسانه‌های ایران تلاش کرده‌اند تا حمله به سفارت عربستان سعودی را «مشکوک» قلمداد کنند و در این رابطه مسئولیتی را نپذیرند.

ساختمان سفارت عربستان سعودی در تهران شامگاه شنبه ۱۲ دی در واکنش به اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه به دست عربستان، به آتش کشیده شد. در همین روز به کنسولگری عربستان در مشهد نیز حمله شد. پس از آن عربستان کلیه روابط خود با ایران را قطع کرد و بحرین، سودان، سومالی و جیبوتی نیز روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کردند. کویت، اردن، امارت متحده عربی و قطر نیز روابط دیپلماتیک خود با ایران را کاهش دادند. سازمان ملل هم حمله به سفارت عربستان را محکوم کرد.

امامی کاشانی از این‌که برخی کشورهای عربی با عربستان سعودی همراه شده‌اند اظهار شگفتی کرد و گفت: «شما که احتیاج به پول سعودی ندارید چرا اینکار را کردید و با سعودی‌ها همراه شدید؟ از برخی همسایگان دیگر نیز تعجب می‌کنیم که شما چرا چنین کردید و چرا با عربستان سعودی و اسرائیل همکاری می‌کنید.»

به‌گفته او، «کشورهایی که بخواهند با عربستان همکاری و با ایران قطع رابطه کنند به ذلت می‌افتند.»

تنش بین عربستان سعودی و ایران نگرانی جهانیان را برانگیخته است. این تنش در شرایط کنونی که منطقه دچار چندین بحران است اگر خود به بحران عمیقی تبدیل نشود حل احتمالی بحران‌های دیگر همچون بحران سوریه و یمن را با تأخیر مواجه خواهد کرد.

امروز (جمعه) نیز شرکت‌کنندگان در نماز جمعه تهران علیه اعدام شیخ نمر در عربستان تظاهرات کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • farhad

    مرتیکه خودش از اون نفوذهای درجه یک است