ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرکل: پس از واقعه کلن قوانین پناهندگی آلمان سختگیرانه‌تر شود

این طرح به هدف امکان لغو پناهندگی کسانی ارائه شده است که مرتکب هر نوع جرم، حتی جرم‌های سبک شوند.

در پی چند فقره تجاوز و سرقت در شب سال نو میلادی در شهر کلن، حزب دموکرات مسیحی آلمان به رهبری آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور پیشنهاد داد که قوانین پناهندگی آلمان سختگیرانه‌تر شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این موافقت‌نامه که شنبه ۹ ژانویه/ ۱۹ دی پس از جلسه رهبران این حزب در شهر ماینز به امضا رسید، حزب دموکرات مسیحی آلمان خواهان تقویت توان پلیس این کشور در پروسه اعطا و لغو پناهندگی مهاجران متخلف شد.

این طرح به هدف امکان لغو پناهندگی کسانی ارائه شده است که مرتکب هر نوع جرم، حتی جرم‌های سبک شوند.

طرح حزب دموکرات مسیحی آلمان برای اخراج پناهندگان متخلف باید به تصویب مجلس این کشور برسد.

بر پایه قوانین مهاجرتی آلمان، پناهجو تنها در زمانی اخراج می‌شود که دست‌کم سه سال به زندان محکوم شده باشد.

۱۷۰ تن از شهروندان کلن درباره مواردی همچون آزار و اذیت جنسی و سرقت در شب سال نو میلادی به پلیس این شهر شکایت کردند.

پلیس کلن ۳۱ تن را به اتهام آزار و اذیت و سرقت به طور موقت بازداشت کرده است.

پلیس شهر کلن می‌گوید ۹ تن از مظنونان الجزایری، هشت تن مراکشی، پنج تن ایرانی، چهار تن سوری، دو تن آلمانی، یک تن از عراق و دو تن دیگر از صربستان و ایالات متحده بودند.

کشورهای اتریش، فنلاند، سوئد و سوئیس نیز شکایاتی مشابه دریافت کرده‌اند و بر این اساس تدابیر امنیتی بیشتری اعمال می‌کنند.

طی روزهای گذشته گروه‌های مخالف نژادپرستی در واکنش به راهپیمایی ضد مهاجران گروه راست‌گرای افراطی پگیدا، به خیابان‌های آلمان آمدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هیتلر در قبرش احسنت گفت

    خانم مرکل بازی خوبی‌ راه انداخت. در ابتدا مجبور بود جمله "ما میتونیم" را بگوید زیرا او و همدستان پارلمان (از راست تا چپ) آمادگی زیادی نداشتند برای جلوگیری از ورود انسانها به سرچشمهٔ وحشت. انسانهایی‌ که از زیر سلاحهای آلمانی‌ و سیاست بازیهای غربی در فرار هستند و خواهان زندگی‌ در آرامش و رفاه. غافل از اینکه این آرامش و رفاه سایه‌ای دارد. و زندگی‌ آنها در کشورهایشان تکه‌ای کوچک از این سایه است. تمام اتفاقات در شهر کلن آلمان یه بازی ‌ست. مثل تمام بازیهای این سالها. در این بازی برنده هم خر را می‌خواهد و هم خرما را. آیا باید سکوت کنیم؟ زیرا خرسوران از جّد و آابای خود یاد گرفتند که قلدری کنند و به این شک نکنند که برتر هستند؟ مایلم بدونم روشنفکرای ایرانی این روزها چه نظراتی میدهند. امروز خواندم که یه مرد ۱۶ ساله را دستگیر کردند. این مرد ۱۶ ساله خارجی‌ پناهنده به زن آلمانی‌ در شهر کلن آلمان در شب آتیشبازی (سیلوستر که شبی متمدنانه فاتح محیط زیست و هوا رو مردم متمدن آلمان میخواند، همانند یه شب پر از انفجار در سوریه، افغانستان یا عراق) تجاوز کرده!!! توجه داشته باشین مرد ۱۶ ساله خارجی‌ پناهنده. کافیست این روزها مطالب اشپیگل، دی سایت، ولت، فوکوس، ف‌‌‌ ا ‌ست و و و و رو بخونید تا متوجه راسیسم دهان باز کرده جامعه آلمان و رسانهای هدایت شده (کنسرن‌های شپرینگر و و و) رو دریابیم. این راسیسم در آلمان بر مبنای بیولوژی هست. این راسیسم در این کشور عجیب بوی گندش در آمده. همیشه و همواره بوده. اما بعد از جنگ دوم جهانی‌ تا بحال پشت دیوارهای خونه‌های این مملکت نفس می‌کشید. اکنون دهان باز کرده. این که چگونه وقیحانه دهان باز کرده را روشنفکر ایرانی باید تحقیق کند و بنویسد. در چه بستر اقتصادی؟ در ارتباط با راسیسم در آمریکا و و و روشنفکر ایرانی تا بحال تونل برای "آزادی در ایران" رو میپیمود. اکنون وقتش رسیده تونلها رو بهم وصل کند. نگاهش را بازتر کند و گسترده تر نگاه کند. بنظر من حقیر. با تشکر از رادیوزمانه