ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۶۲ غیر نظامی در شش ماه گذشته در جنوب شرقی ترکیه کشته شدند

در میان اجساد ۳۲ کودک، ۲۹ زن و ۲۴ فرد سالخورده دیده می‌شود که در نبرد ارتش ترکیه با پ‌ک‌ک در مناطق کردنشین این کشور کشته شدند

یک گروه مدافع حقوق بشر ترکیه اعلام کرد، از ماه اوت سال ۲۰۱۵/ مرداد ماه ۹۴ دست‌کم ۱۶۲ غیر نظامی در عملیات ارتش ترکیه در مناطق جنوب شرقی این کشور جان خود را از دست دادند.

pkk

بنیاد حقوق بشر ترکیه در بیانیه خود نوشت: «در میان اجساد ۳۲کودک، ۲۹ زن و ۲۴ فرد سالخورده دیده می‌شود که در نبرد ارتش ترکیه با نیروهای حزب کارگران کردستان(پ ک ک) در مناطقی از قبیل جزیره و منطقه تاریخی سور در دیاربکر کشته شدند».

در همین حال ارتش ترکیه نیز اعلام کرد از ۱۵ دسامبر تا کنون، یعنی در فاصله کمتر از یک ماه، بیش از ۳۰۷ تن از اعضای پ‌ک‌ک را در جنوب شرقی این کشور کشته است. ارتش ترکیه عملیات‌های خود را «ضد تروریستی» می‌خواند.

همچنین ستاد کل ارتش ترکیه در بیانیه‌ خود اعلام کرد: «۱۸ شبه‌نظامی پ‌ک‌ک در عملیات روز گذشته در استان‌های دیاربکر و شیرناخ در جنوب شرق ترکیه کشته شدند». مدتی است که دولت ترکیه همزمان با اعلام حکومت نظامی در این مناطق، به مواضع کرد‌ها هجوم برده است.

ماه گذشته، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه گفت که از آغاز موج جدید حملات ارتش این کشور علیه پ‌ک‌ک بیش از ۳۱۰۰ شبه‌نظامی این گروه در ترکیه و شمال عراق کشته شدند.

رئیس‌جمهوری ترکیه چندی پیش نیز گفت مسئله‌ای به نام «مسئله کرد‌ها» در ترکیه وجود ندارد و ارتش ترکیه تنها با «تروریست‌ها» می‌جنگد.

بسیاری از نهادهای حقوق بشری با اظهارنظر رئیس‌جمهوری ترکیه مخالفت می‌کنند و می‌گویند دولت ترکیه تنها در پی سرکوب کردها در این کشور است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.