ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هیلا صدیقی: مرا در قفس جابجا می‌کردند

هیلا صدیقی درباره بدرفتاری مأموران و شرایط بد زندان توضیحاتی داده است. او از مسئولان خواسته به وضع متهمان و زندانیان رسیدگی کنند.

هیلا صدیقی، شاعر ایرانی که شامگاه پنجشنبه ۱۷ دی هنگام بازگشت به ایران در فرودگاه «امام» بازداشت و بعد از دو روز به قرار وثیقه آزاد شد، درباره بدرفتاری مأموران با او و شرایط بد زندان توضیحاتی داده است. او می‌گوید با قفس او را در شهر جابجا می‌کردند. صدیقی از مسئولان قضایی و فعالان اجتماعی و فرهنگی خواسته است که به وضع متهمان و زندانیان رسیدگی کنند.

هیلا صدیقی، شاعر

هیلا صدیقی در صفحه فیسبوکش گزارش داده است که پس از آنکه به حکم دادگاه فرهنگ و رسانه در فرودگاه او را بازداشت کردند، شب اول را در انفرادی بازداشتگاه فرودگاه به صبح رسانده و سپس به بازداشتگاه شاپور منتقل شده است.

هیلا صدیقی می‌نویسد که او را مانند یک جنایتکار در یک قفس از بازداشتگاه فرودگاه به بازداشتگاه شاپور انتقال دادند.

او می‌گوید در بازداشتگاه شاپور در بندی به مساحت چهار متر همراه با هشت زندانی بزهکار «با بدترین و شنیع‌ترین رفتار انسانی» زندانی بوده است.

هیلا صدیقی در انتخابات سال ۱۳۸۸ از میرحسین موسوی، کاندیدای اصلاح‌طلبان حمایت می‌کرد. او اکنون می‌نویسد: « در انتخابات گرایشم را نسبت به یک جریان که آن را به راه خود نزدیک تر دیده‌ام نشان داده‌ام اما هرگز به هیچ چهره سیاسی و هیچ گروه و جریان سیاسی تعهد یا وفاداری برای همیشه ندارم. تعهد و وفاداری من تنها به آبادی و آزادی سرزمینم و حقوق انسانی تمام مردم دنیاست.»

در آذرماه ۱۳۸۹ مأموران وزارت اطلاعات به خانه هیلا صدیقی ریختند و اموال شخصی‌اش را با خود بردند و سپس به‌مدت یک ماه از او بازجویی کردند.او همچنین در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۰ بازداشت و به زندان اوین منتقل شد اما سپس با سپردن وثیقه آزاد شد. شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی او را در ۲۵ مرداد ۱۳۹۰ محاکمه و به چهار ماه حبس تعزیری محکوم کرد. این حکم به‌مدت پنج سال تعلیقی است.

هیلا صدیقی توضیحاتی درباره اتهاماتش نداده است. او می‌گوید اتهامات وارده را قبول ندارد، اما تا مشخص شدن رأی دادگاه نمی‌تواند درباره جزئیات پرونده قضایی‌اش توضیح دهد.

این شاعر ایرانی در سال ۲۰۱۲ میلادی جایزه هلمن همت دیده‌بان حقوق بشر را به دست آورد.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • غلام عسگری

    انچه اخیرا فاش گردیده نامه خمینی به کارتراست که دران نوشته بود شما ارتش ایران را کنترل کنید تا من بتوانم به حکومت موردنظرم برسم درمقابل من تمامی نیروهای چپ وانقلابی واگاه وروشنفکررا که ضد یت خودرا با دخالت شما درایران درمشی وتفکرخود دارند قلع وقم خواهم کرد ودقیقا خمینی جلاد بعدازرسیدن به هدف شوم خود انچه به کارترقول داده بود بیش ازانچه انها انتظارداشتند دست به کشتارزد تا انجاییکه درمواقعی به نزدیکترین افراد به خود هم رحم نکرد واززمان هلاکتش تاکنون پیروان وجانشین مفلوک *** اش خامنه ای جنایتکاربسیار بیرحم تر تروقصی وقلب ترازاو علیه ملت ایران عمل کرده ومیکند. واکنون درراستای رازبقا خود وحکومتش هرندای منتقدی را به شدیدترین وجه درگلو خفه میکند اما قاتلین وتروریست ها واختلاسگران ودروغگویان وپاچه خواران ومداحان وشکنجه گران وتیرخلاس زن ها وپاسداران گوش به فرمانش که هشتاد درصد اقتصاد کشوررا دراختیاردارند درمقام رئیس جمهور ووزیرونماینده مجلس ومقامات بالای لشکری وکشوری وقضایی منصوب میشوند.اما فعالین کارگری وزنان ودانشجویان ومدنی ونویسندگان وروزنامه نگاران وفعالین سیاسی وقومی وعقیدتی منتقد که درراستای دفاع ازحقوق مردم تلاش میکنند با صدوراحکام ظالمانه ازطرف بیدادگاههای تحت فرمان دستگاههای اطلاعاتی وامنیتی راهی زندانهای مخوف میشوند که اکنون درسراسرکشورهزاران تن گرفتارند.خانم هیلا صدیقی شاعرجوانی که همواره دراشعارش حرف دل مردم تحت ستم وتبعیض را زده است اینچنین مورد غضب قرارمیگیرد وبا قفس اورا حمل میکنند اما قاتل وشکنجه گری چون سعید مرتضوی با پرونده ای سیاه با محافظ اگردلش خواست بصورت نمایشی به دادگاه می اید این است معنی عدالت درحکومت نمایندگان خدای رحمن ورحیم برروی زمین که خودرا ایت الله می نامند.ای ننگ ونفرین بر دول استعمارگرکه درراستای اهداف شوم خود شما خفاشان خون اشام را برسرملت ایران شوراندند وتاکنون بیش ازدو جنگ اول ودوم جهانی به ملک وملت ایران خسارتهای جبران ناپذیر جانی ومالی وعقب ماندگی تحمیل کرده اید.به امید رهایی ملت ایران ازاسارت داعشیان حاکم.متحد وپیروزباشید.

  • كشكساب

    با درود بر همه ايرانيان . در فرودگاه خميني دروغگو ، عوامل خامنه اي دزد ، يك آزاده ايراني را در قفس ميكنند و من در فكر اينم كه بين بدو بدتر ( فاضلاب و چِرك آب ) كدام را انتخاب كنم . و هنوز نفهميده ام كه هيچ كدام نميتواند براي نوشيدن و رفع تشنگي آزادي و رهايي سرزمينم ، قابل استفاده باشد . هنوز نتوانسته ام تفاوت بين ايراني و ضد ايراني را تشخيص بدهم . لطفا مرا راهنمايي كنيد . پاينده ايران ، سربلند ايراني

  • Majid

    اعتبار گفتار هیلا صدیقی = یک صفر بزرگ!

  • Farid

    سی و هشت سال چماق و حزب فقط حزب اله ! داعش اینها را سرمشق خود کرده!