ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مطهری: مقصر اصلی ماجرای سفارت عربستان نیروی‌انتظامی بود

علی مطهری می‌گوید نیروی انتظامی در جریان حمله به سفارت عربستان در تهران به صرف این‌که این افراد منتسب به «فلان نهاد» هستند از انجام وظیفه خود سر باز زده‌اند.

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس ایران ضمن حمله به حکومت عربستان سعودی به دلیل اعدام شیخ النمر، روحانی شیعه، مسئول اصلی حمله به سفارت سعودی در تهران را نیروی انتظامی دانست.

علی مطهری، نماینده تهران در مجلس ایران

علی مطهری، امروز دوشنبه ۲۱ دی در نطق میان‌دستور خود در مجلس، حمله به سفارت عربستان سعودی در تهران را «دامی» خواند که جمهوری اسلامی در آن گرفتار شد.

او گفت پس از اعدام شیخ النمر روشن بود که «عواطف مذهبی و انسانی هر مسلمانی جریحه‌دار شده و عده‌ای چه سازمان‌یافته و چه خودجوش به سوی سفارتخانه حرکت می‌کنند».

او گفت: «نیروی انتظامی به صرف این‌که این افراد منتسب به فلان نهاد هستند از انجام وظیفه خود سر باز می‌زنند.»

این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه سخنان خود در مجلس گفت: «بدون شک مقصر اصلی در پرونده سفارت عربستان نیروی انتظامی بوده است. نیروی انتظامی درباره این اتفاق (حمله به سفارت عربستان سعودی) که به نفع عربستان تمام شد باید پاسخگو باشد.»

سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی ایران در روز چهارشنبه ۱۶ دی حمله به سفارت عربستان سعودی را «مشکوک» خوانده و گفته بود که نیروی انتظامی «پیگیر جدی» این موضوع است. فرمانده نیروی انتظامی در همین حال افزوده بود: «هرچند باید با این وقایع برخورد شود اما مسأله اصلی جنایت آل سعود است.»

پیش از حسین اشتری، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران از بازداشت ۴۰ نفر از حمله‌کنندگان به سفارت سعودی خبر داده بود. او گفت دستور قضایی برای شناسایی و دستگیری سایر افراد در این زمینه صادر شده است. تاکنون خبری از این بازداشت‌شدگان و دستگیری سایر افراد منتشر نشده است، تنها دادستان تهران امروز (دوشنبه) گفت: «شناسایی، دستگیری و تحقیق از متهمان ادامه دارد.»

صفرعلی براتلو، معاون امنیتی استاندار تهران نیز در ارتباط با حوادث سفارت عربستان در تهران از کار برکنار شد. محافظه‌کاران از این برکناری انتقاد کردند.

ساختمان سفارت عربستان سعودی در تهران شامگاه شنبه ۱۲ دی در واکنش به اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه به دست عربستان، به آتش کشیده شد. در همین روز به کنسولگری عربستان در مشهد نیز حمله شد. پس از آن عربستان کلیه روابط خود با ایران را قطع کرد و بحرین، سودان، سومالی و جیبوتی نیز روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کردند. کویت، اردن، امارت متحده عربی و قطر نیز روابط دیپلماتیک خود با ایران را کاهش دادند. سازمان ملل هم حمله به سفارت عربستان را محکوم کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عسکر

    تنها راه نجات ما مسـلمانان ، ایجاد یک جهان اســلامی یکپارچه اسـت با مشـارکت ایران، عربستان و ترکیه بنابراین باید به سمت وحدت میان شیعه و سنی گام برداشت تا بتوان یک ابرقدرت اسلامی بزرگ ایجاد کرد تـنـهـا در ایـن صـورت اســـت کـه ابـرقـدرتـهـا ( یـعـنـی هـمـان گـروه 1+5 ) در مقابل مســلـمـانـان جـهـان سر تعظیم فرود خواهند آورد . بــنــابــرایــن مـی تـوان گـفــت: رمز پیروزی مسلمانان = کنار گذاشتن اختلاف بین ایرانیان و اعراب

  • رحمن کریمیان

    اشغال لانه های جاسوسی از انقلاب بالا تر است و امام خمینی له انقلاب بالا تر از انقلاب اول نامیده اند ان را. حالا ما را چه شده است که به اتش کشیدن لانه جاسوسی یک نوکر بیمقدار امریکا لرزه بر ارکان ما انداخته است و از بالا تا پائین به شکر خوری افتاده ایم.تبت یدا ابی لهب بریده باد دست فهد.بر امام خامنه ای است که چند بست دیگر بزند و با یک نهیب کار عربستان را یک سره کند همانطور که اامام خمینی اسرائیل را به دریا ریخت و خاک امریکا را به توبره کشید و جهان اسلام را یک پارجه کرد و تنها ابر قدرت جهان گرداند و امریکای جهان خوار را وادار کرد در رکاب ایشان صدام امریکایی را بر اندازد.

  • naseem

    سحام نیوز" فاش ساخته که حمله به سفارت عربستان را سپاه پاسداران سازماندهی کرده و از یک پایگاه بسیج به نام "شهید مُهتدی" واقع در شهر ممنوعه این نیروی نظامی (شهرک شهید محلاتی) عملیاتی شده است

  • Farid

    هنوز ۲۴ ساعت از خوشحالی کیهان و رسانه های سپاه از اقدام "مردم متدین و ولایتمدار مشهد" نگذشته بود که ناگهان ورق برگشت و ادعا شد که آتش زدن کنسولگری عربستان کار افراد نفوذی بوده و حتی از وزارت کشور طلبکار شدند که چرا پلیس با زور جلوی حمله کنندگان را نگرفته است...!!

  • شهریار

    یکی از پایه گذاران تروریسم و تروریست پرور شخص پدر این جناب مطهری بود. اگر چه خودش هم مثل علی ابن ابی طالب ترور شد. علی پایه گذار مکتب ترور و ارعاب و ارهاب بود و خودش نیز سرانجام قربانی کاشت خود شد و برداشت هم کرد. مرتضا مطهری پدر این علی مطهری نیز خودش از پایه گذاران تروریسم نوین در ایران و سپس در جهان بود و خودش نیز قربانی ترور شد. بنا بر این برای آدمی چون مطهری حرف بسیار بیجایی ست. من امیدوارم نیر.وهای طرفدار دموکراسی با این اشتباهاترژیم قوت بگیرند و. به صحنه بیایند و بدانند که این حکومت با یک به صحنه آمدن عمومی و خیابانی عظیم و پرقوت عقب خواهد نشست و رهبری پیش مرگ جام زهری خواهد نوشید و بنده حاظرم ساندویچ او را آماده کنیم.