ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعطیلی ۲۰۰ واحد صنعتی و بیکاری سه هزار نفر در زنجان

مرکز آمار نرخ بیکاری در زنجان را تک‌رقمی اعلام کرده است، اما مسئولان محلی از کمبود نقدینگی و تعطیلی بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی و بیکاری سه هزار کارگر خبر می‌دهند.

۲۵ درصد واحدهای صنعتی در زنجان تعطیل و سه هزار و ۱۸۹ کارگر بیکار شده‌اند. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان کمبود نقدینگی را بزرگ‌ترین مشکل واحدهای صنعتی و تولیدی می‌داند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: «بخش عمده‌ای از واحدهای صنعتی این استان مشکل نقدینگی دارند».

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر فغفوری سه‌شنبه ۲۲ دی، تعداد واحدهای صنعتی موجود در زنجان را ۱۲۵۰ واحد اعلام کرد و گفت: «۳۸ هزار نفر در این واحد‌ها مشغول به کارند».

به گفته او، در ۹ ماه نخست امسال ۲ هزار و ۵۴۱ مجوز سرمایه‌گذاری در این استان صادر شده است. اما به دلیل مشکل اعتبار بخشی، این پروژه‌ها با مشکل نقدینگی روبرو هستند.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان، از نیمه دوم سال ۹۲ تا به حال ۱۶ هزار میلیارد تومان مجوز سرمایه‌گذاری در این استان صادر شده است. او بلاتکلیفی در پرونده هسته‌ای را عامل اصلی عدم تامین اعتبار پروژه‌ها و واحدهای صنعتی دانست و وعده کرد که پس از اجرای برجام، اعتبار بخشی به پروژه‌های عمرانی صورت بگیرد.

پیش از این مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی زنجان از تعطیلی ۲۰۳ واحد تولیدی در این استان خبر داده و گفته بود که از ۷۵۶ واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در شهرک صنعتی زنجان، ۲۰۳ واحد تعطیل شده‌اند.

به گفته ناصر صیدی، تعطیلی این واحد‌ها به بیکاری سه هزار و ۱۸۹ نفر را به دنبال داشته است. او کمبود نقدینگی و عدم همکاری بانک‌ها را مشکل اصلی واحدهای صنعتی در زنجان عنوان کرده بود.

براساس گزارش مرکز آمار جمهوری اسلامی ایران، نرخ بیکاری استان زنجان ۶. ۸ درصد است. استاندار زنجان گفته بود که نرخ بیکاری روستایی در زنجان به کمتر از پنج درصد رسیده است. اما فعالان کارگری این آمار را غیرواقعی می‌دانند. براساس تعریف مرکز آمار، هر فردی که در هفته آمارگیری حداقل یک ساعت کار کرده باشد، شاغل محسوب می‌شود.

تابستان امسال رسانه‌های زنجان از تعطیلی سه واحد صنعتی بزرگ تولید کننده سیم و کابل در این استان خبر دادند. با این حال برپایه گزارش مرکز آمار، نرخ بیکاری در این استان به نسبت بهار امسال و تابستان سال گذشته کاهش یافته است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.