ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون وزیر نیرو: برای تأمین آب آشامیدنی در ایران مشکل داریم

رحیم میدانی، معاون وزیر نیرو می‌گوید این وزارتخانه برای تأمین آب آشامیدنی در ایران «دچار مشکل شده است.»

رحیم میدانی، معاون وزیر نیرو می‌گوید این وزارتخانه برای تأمین آب آشامیدنی در ایران «دچار مشکل شده است.»

به گزارش خبرگزاری مهر، میدانی گفت وزارت نیرو برای تأمین آب شرب از نظر «دسترسی به منابع آب مطمئن» و همچنین «منابع مالی مورد نیاز برای این کار» مشکلاتی دارد.

او خواهان در اولویت‌ قرارگرفتن بودجه جهت تأمین آب آشامیدنی مردم شد.

خشکسالی‌های پی در پی در ایران باعث افزایش بحران آب در کشور شده است. به دلیل کم‌آبی، آب آشامیدنی هزاران روستا در ایران از طریق تانکر‌ها تأمین می‌گردد.

به‌گفته مقامات وزارت نیرو، دست‌کم ۵۱۷ شهر در ایران دارای تنش آبی هستند. در این میان، استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سیستان و بلوچستان، قزوین، ‌کرمان، ‌کرمانشاه، یزد و ‌کهگیلویه و بویراحمد با «تنش شدید آبی» مواجه هستند.

افزون بر این، ۱۷ استان دیگر با «تنش آبی» روبه‌رو هستند و چهار استان بوشهر، فارس، هرمزگان و گلستان نیز دارای کم‌آبی هستند.

کم‌آبی یعنی ذخایر آبی به اندازه مصرف نیست. تنش آبی شدید نسبت به کم‌آبی وضعیت وخیم‌تری دارد و مصرف آب بیش از ذخایر آبی است و به این معناست که اگر مشترکان در مصرف آب صرفه‌جویی نکنند با مشکل مواجه می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • hamid

    مشکل با "مکتبیهای" حاکم در استبداد دینی، این است که سیاستی برای پیشبینی‌ و پیشگیری مشکلات ندارند باید سرشان محکم به دیوار بخورد تا مشکلات را ببینند! در سال ۶۰ هنگام کودتا علیه انقلاب، خمینی و همدستانش فریاد می‌زدند ما متخصص و عالم نمیخواهیم ما مکتبی میخواهیم، می‌گفتند اقتصاد مال خر است! این است وضیعتی که مکتبیها ایجاد کرده اند!! چه عاقبتی ایران را تهدید میکند اگر ملت ایران عمر استبداد حاکم را صفر نکند!؟ شاد باشید. حمید