ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«نیوش» از آلبوم تازه‌اش رونمایی کرد

گروه نیوش شامگاه چهارشنبه ۲۳ دی در لابی ایوان شمس در تهران آلبوم «کینه» را معرفی کرد. سروش قهرمانلو می‌گوید این آلبوم مستقل نهادها تهیه شده است.

گروه نیوش شامگاه چهارشنبه ۲۳ دی در لابی ایوان شمس در تهران آلبوم «کینه» را معرفی کرد. سروش قهرمانلو می‌گوید این آلبوم مستقل از نهادها تهیه شده است.

هنرنمایی گروه «نیوش» در ایوان شمس

آلبوم «کینه» از چند قطعه تشکیل شده با نام‌های «انار»، «بیگناهان»، «صدای قلب»، «هم مستیم و هم قلاش»، «وقتی که نیستیم»، «کینه»، «شهریار جان» و «مرثیه‌ای برای شادی».

اشعار این آلبوم از میان سروده‌های حافظ ایمانی، گروس عبدالملکیان، شاه نعمت‌الله ولی و عماد خراسانی برگزیده شده‌اند. میکس و مسترینگ این آلبوم نیز توسط حسن حجیری، موسیقی‌دان بحرینی انجام شده. موسیقی و تنظیمات کل قطعات را هم اعضای گروه «نیوش» به عهده داشته.

آلبوم «کینه»، نیوش

در مراسم رونمایی آلبوم «نیوش» ورود برای همگان آزاد بود. خبرگزاری کار ایران گزارش داده است که مردم هم استقبال کرده بودند، اما به دلیل محقر بودن لابی ایوان شمس جای کافی برای نشستن وجود نداشت و به خاطر جمعیت زیادی که در این مکان گرد آمده بودند، مراسم با تأخیر برگزار شد.

سروش قهرمانلو که همراه با برادرش آرش این گروه را تأسیس کرده اعلام کرده که نخستین آلبوم این گروه به طور کاملاً مستقل از تهیه‌کننده‌ها و نهادهای فرهنگی تولید شده است و از این نظر «نیوش» کاملاً به مخاطبانش وابسته است.

قهرمانلو می‌گوید در دو قطعه از این آلبوم از لالایی‌هایی که کلیم‌الله توحدی، پژوهشگر کرمانج خراسان به «نیوش» داده استفاده کرده‌اند.

سروش قهرمانلو:

«این قطعات لالایی کاملاً مستند ضبط شده، سر کوه، با واکمن در هنگامی که مادر به بچه‌اش شیر می‌داده و برای او لالایی می‌خوانده.»

توضیحات سروش قهرمانلو درباره قطعات آلبوم «کینه»:

آرش قهرمانلو خوش‌نویس است. از صدای ریتمیک قلم نی خوشنویسی در قطعاتی از آلبوم «کینه» استفاده شده است. سروش قهرمانلو هم خوانندگی قطعات را برعهده دارد و علاوه بر آن سه‌تار و سه‌تار الکتریک می‌نوازد. کیکاووس مختاری رهبری ارکستر نیوش و تنظیم‌ قطعات و نوازندگی پیانو، سینتی سایزر، کیبورد و گیتار باس را به عهده دارد. قطعات آلبوم «کینه» نیز در استودیوی شخصی کیکاووس انجام شده است. همچنین آرش آردفروشان نوازندگی گیتار الکتریک، گیتار دوازده‌سیم، گیتار آکوستیک، گیتار باس را به عهده گرفته.

گروه نیوش در مراسم رونمایی از آلبوم «کینه» قطعاتی از این آلبوم را اجرا کرد و در پایان هم مراسم جشن امضاء برگزار شد.

مرثیه‌ای برای شادی: گروه نیوش

در این مراسم شمس لنگرودی، عبداالله کبیری، گروس عبدالملکیان، سروش صحت، بهاره رهنما و نمایندگانی ازسفارت ساحل عاج حضور داشتند.

گروه «نیوش» با اجرای قطعاتی در مترو تهران در سال ۱۳۸۸ مطرح شد. «سقف می‌ریزد» (باز کن چشم‌ات را) از ترانه‌های معروف این گروه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.