ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داود اوغلو: عامل ترور استانبول یک پناهجوی ساده بود

احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه می‌گوید عامل ترور استانبول که منجر به کشته شدن ۱۱ نفر از جمله ۱۰ گردشگر آلمانی شد، چند روز قبل از آن از به‌عنوان یک پناهجوی ساده از سوریه به ترکیه وارد شده بود.

احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه می‌گوید عامل ترور استانبول که منجر به کشته شدن ۱۱ نفر از جمله ۱۰ گردشگر آلمانی شد، چند روز قبل از آن از به‌عنوان یک پناهجوی ساده از سوریه به ترکیه وارد شده بود.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، نخست‌وزیر ترکیه شامگاه چهارشنبه ۱۳ ژانویه / ۲۳ دی به رسانه‌ها گفت: «این فرد تحت نظر نبود و در نتیجه تحت پیگرد نیز قرار نداشت.»

به‌گفته مقامات ترکیه عامل انفجار انتحاری در استانبول سوری بود و نبیل فضلی نام داشت. او ۲۸ سال داشت.

روز سه‌شنبه ۱۲ ژانویه / ۲۲ دی بر اثر یک انفجار انتحاری شدید در منطقه تاریخی «سلطان‌ احمد» استانبول دست‌کم ۱۱ نفر کشته و ۱۵ نفر زخمی شدند. این انفجار در ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه به وقت محلی در نزدیکی کلیسای ایاصوفیه و مسجد آبی، رخ داد.

افکان علا، وزیر کشور ترکیه روز پنج‌شنبه اعلام کرد که پلیس دو فرد مظنون به ارتباط با انفجار انتحاری استانبول را دستگیر کرده است.

او در برابر سفیران ترکیه در آنکارا گفت: «تحقیقات ما در مورد حمله به استانبول ادامه دارد و تعداد بازداشت‌شدگان تاکنون به هفت نفر رسیده است.»

روز چهارشنبه نیز چند نفر در همین رابطه دستگیر شده بودند.

رسانه‌های آلمان نیز در دو روز گذشته از این حمله نوشتند. آن‌ها این سئوال را مطرح کردند که آیا هدف تروریست‌ها به‌طور مشخص شهروندان آلمانی‌ بوده‌اند و یا به‌طور کلی خارجی‌های گردشگر. توماس دمزير، وزیر کشور آلمان که روز چهارشنبه به ترکیه سفر کرده بود این موضوع را که آلمانی‌ها هدف اصلی تروریست‌ها بوده‌اند رد کرد و گفت شواهدی از این امر در دست نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.