ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنتاگون خطای شناورهای آمریکایی در آب‌های ایران را پذیرفت

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا درباره توقیف دو قایق گشت‌زنی این کشور در ایران پذیرفت که این دو قایق بر اثر خطای ناوبری به آب‌های ایران وارد شده بودند.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا درباره توقیف دو قایق گشت‌زنی این کشور در ایران پذیرفت که این دو قایق بر اثر خطای ناوبری به آب‌های ایران وارد شده بودند.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا

به‌گزارش رویترز، رئیس پنتاگون امروز جمعه ۱۵ ژانویه / ۲۵ دی گفت: «آن‌ها (تفنگداران آمریکایی) به‌وضوح در موقعیتی که می‌خواستند باشند نبودند.»

کارتر افزود: «آن‌ها خطای جهت‌گیری خود را در آن زمان گزارش نکردند. شاید وقتی که با قایق ایرانی مواجه شدند متوجه ورود به قلمروی آبی ایران شدند.»

این‌که چرا سربازان به‌موقع وضعیت خود را تشخیص ندادند و موقعیت خود را گزارش نکردند ناروشن است. گفته‌هایی از این دست که مشکل فنی داشته‌اند تاکنون تأیید نشده است.

۱۰ تفنگدار آمریکایی عصر سه‌شنبه ۲۲ دی در حوالی جزیره فارسی در خلیج فارس دستگیر و صبح چهارشنبه ۲۳ دی آزاد شدند. سپاه پاسداران اعلام کرد که غیرعمدی‌ بودن ورود شناورهای آمریکایی محرز شده بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    بفرستید ارتش امریکا را برای آموزش «ناوبری!!

  • حقیقتگو

    واقعا چقدر باید عجیب باشد که شخصی در گفتن چنین دروغ گفتن مصلحتی بزرگی توانایی بدنی داشته باشد که به خندید و یا سرفه کردن نیفتد. مگر دو قایق مجهز به تمام سیستم های ناوبری سوپر مدرن جی پی اس که مرتبا هر میلیمتر از گشت و گذارشان در خلیج فارس به کشتی ها نظامی گذارش میشود دچار چنین اشتباه فاحش میشوند؟ چرا عالیجناب کاتر حقیقت را نمی گویید که قایقشان مصلحتی مسیر اشتباه را رفت که محموله میلیارد دلاری را به پاسدارچی ها تحویل دهند و در عوض اورانیوم غنی شده را از پاسدارها تحویل بگیرند !!!!!