ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اوباما مجوز فروش هواپیما به ایران را صادر کرد

بر اساس مجوزی که اوباما صادر کرد اگر ایران به تعهدات خود در قالب توافق‌نامه هسته‌ای عمل کند جان کری اجازه دارد مجوز فروش هواپیماهای مسافربری به ایران را صادر کند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده در آستانه اجرای توافق‌نامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌ها به جان کری، وزیر امور خارجه این کشور اجازه داد تا کشورش به ایران هواپیمای مسافربری بفروشد.

به گزارش روزنامه یو اس ای تودی، مقامات کاخ سفید اعلام کردند که رئیس جمهوری آمریکا شنبه ۱۶ ژانویه/ ۲۶ دی در حکم تنفیذ اختیارات ریاست‌جمهوری به وزیر امور خارجه برای لغو تحریم‌ها، مجوز فروش هواپیمای مسافربری به ایران را صادر کرد.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران همراه با هیأت ایرانی شنبه ۲۶ دی، برای اعلام آغاز اجرای توافق هسته‌ای ایران با کشورهای عضو گروه ۱+۵ در وین با فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد. جان کری نیز بعد از ظهر امروز برای شرکت در این نشست وارد وین شد.

قرار است گزارش نهایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدهای ایران که در مفاد توافق‌نامه هسته‌ای آمده است منتشر شود.

بر اساس مجوزی که رئیس جمهوری آمریکا صادر کرده است در صورتی که ایران به تعهدات خود در قالب توافق‌نامه هسته‌ای عمل کند وزیر خارجه ایالات متحده اجازه دارد مجوز فروش هواپیماهای مسافربری به ایران را صادر کند.

فرسودگی هواپیماهای مسافربری ایران یکی از مشکلات حمل و نقل هوایی و شرکت‌های هواپیمایی ایران به شمار می‌آید.

به موجب تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران، شرکت‌های هواپیمایی ایران اجازه ندارند که از شرکت‌های هواپیماسازی‌ای که آمریکا سهام‌دار اصلی آن‌ها است هواپیما خریداری کند.

این تحریم‌ها پس از اشغال سفارت آمریکا در تهران و گروگان‌گیری دیپلمات‌های آمریکایی در سال ۱۳۵۸ اعمال شد و ارتباطی به پرونده اتمی ایران نداشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.