ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در یک انفجار انتحاری در افغانستان ۱۱ تن کشته شدند

عطاء الله خویگانی، سخنگوی والی ننگرهار گفت این انفجار زمانی روی داد که در خانه شینواری، عضو شورای ولایتی ولایت ننگرهار مراسم قرآن خوانی در حال برگزاری بود.

در اثر یک انفجار انتحاری در شهر جلال‌آباد در شرق افغانستان دست‌کم ۱۱ تن کشته و ۱۳ تن زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این انفجار در ساعت ۱۰ صبح یکشنبه ۲۷ دی به وقت محلی در محل زندگی عبید‌الله شینواری، عضو شورای ولایتی ولایت ننگرهار در شرق افغانستان رخ داد.

عطاء الله خویگانی، سخنگوی والی ننگرهار گفت این انفجار زمانی روی داد که در خانه شینواری مراسم قرآن خوانی به مناسبت آزادی برادر او از بند داعش در حال برگزاری بود.

به گفته خویگانی فردی که اقدام به انفجار انتحاری کرد همراه با مهمانان وارد این مراسم شده بود.

بیمارستان دولتی ننگرهار تعداد کشته‌شدگان را ۱۳ تن و زخمی‌شدگان را ۱۴ تن اعلام کرد اما مقامات ولایت ننگرهار مرگ ۱۱ تن را در این انفجار تأیید کردند. خویگانی گفت که تعداد تلفات رو به افزایش است زیرا افراد زیادی در این مراسم حضور داشتند.

محل زندگی شینواری در نزدیکی کنسولگری پاکستان قرار دارد. هفته گذشته داعش به این کنسولگری حمله کرده بود.

هیچ گروهی تا به این لحظه مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است. یک سخنگوی طالبان در حساب توییتری خود مسئولیت این انفجار را تکذیب کرد.

جلال آباد، مرکز ولایت ننگرهار در ماه‌های اخیر شاهد انفجارها و عملیات‌های متعددی از سوی داعش بوده است. بخشی از ناآرامی‌های این شهر مربوط به درگیری‌های داعش با طالبان است. در حال حاضر داعش کنترل چهار منطقه این ولایت در مرز پاکستان را در دست دارد.

قرار است دوشنبه ۱۸ ژانویه/ ۲۸ دی دور دوم مذاکرات صلح بین دولت مرکزی افغانستان و طالبان آغاز شود. در این نشست نمایندگانی از افغانستان، پاکستان، ایالات متحده آمریکا و چین و احتمالاً نماینده‌ای از گروه طالبان حضور خواهند داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.