ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی در نشست خبری: امروز حتی بانک سپه از تحریم خارج شد

روحانی گفت که در همین تجربه چند ساعته امروز ۱۰۰۰ ال سی در بانکهای مختلف باز شد.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در نشست خبری به مناسبت آغاز اجرای برجام گفت که نه تنها تحریم بانک‌های ایران برداشته شده بلکه «حتی بانک سپه هم امروز از تحریم خارج شد».

عکس از آرشیو

رئیس جمهوری ایران، یکشنبه ۲۷ دی در جمع خبرنگاران با برشمردن دست‌آوردهای ایران در سایه لغو تحریم‌ها گفت که برجام موانع را از سر راه رشد اقتصادی ایران برداشته است.

روحانی با تأکید بر این که با آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران و لغو تحریم بانک‌ها موقعیت برای سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اقتصادی را فراهم خواهد کرد، گفت: «در همین تجربه چند ساعته امروز ۱۰۰۰ ال سی در بانکهای مختلف باز شد».

رئیس دولت یازدهم با اشاره به سخنان صبح خود در مجلس شورای اسلامی گفت: «ما در شرایطی هستیم که به خاطر رکود سال‌های گذشته و مشکلات اقتصادی نیازمند به سرمایه‌ای هستیم که بتوانیم چرخ اقتصاد کشور را در سرعت مطلوب‌مان که هشت درصد رشد اقتصادی تعیین شده است، به حرکت دربیاوریم».

رئیس جمهوری ایران، صبح یکشنبه ۲۷ دی پس از اعلام آغاز اجرای برجام برنامه پنج ساله ششم و بودجه سال ۹۵ را با تأخیر به مجلس برد.

او در بیانیه‌ای که پس از اعلام آغاز اجرای برجام منتشر کرد تأکید کرد که با وجود لغو تحریم‌ها، دولت به سیاست اقتصاد مقاومتی ادامه خواهد داد.

روحانی در پاسخ به پرسش خبرنگاری که از نحوه تضمین سرمایه‌گذاری خارجی در ایران پرسید به لزوم فعال شدن بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: «اقتصاد ما دارای آرامش و ثبات است. در این دو سال و نیم که از عمر این دولت گذشته این ثبات و آرامش را دیدید. دولت با وعده‌های اقتصادی که داد، توانست خودش را ثابت کند و به این وعده‌ها عمل خواهد کرد».

برنامه هسته‌ای ایران

رئیس جمهوری ایران درباره برنامه هسته‌ای ایران پس از اجرای برجام گفت: «از امروز دیگر برنامه هسته‌ای ایران با بهانه‌های واهی به عنوان تهدید صلح وامنیت برای جهان و برای منطقه نیست .بلکه برنامه هسته‌ای وسیله‌ای برای فناوری نوین در مسیر توسعه کشور و ثبات وامنیت منطقه خواهد بود».

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در واکنش به گزارش سازمان بین‌المللی انرژی اتمی و آغاز اجرای برجام گفت لغو تحریم‌ها منابع بیشتری در اختیار ایران قرار خواهد داد «تا صرف تروریسم و سیاست‌های تجاوزکارانه‌اش در منطقه و جهان کند و اسرائیل همچنان فعالیت هسته‌ای ایران را رصد می‌کند».

بیانیه مشترک آغاز اجرای برجام شامگاه شنبه ۲۶ دی توسط محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و فدریکا موگرینی مسئول سیاست‌گذاری اتحادیه اروپا خوانده شد. پیش از آن سازمان بین المللی انرژی اتمی گزارشی مبنی بر تأیید انجام تعهدات هسته‌ای ایران منتشر کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    اوباما نباید تحریم ها را لغو میکردید خامنه ای از همین امروز خرج پول برای لبنان و تروریست ها را شروع کرد . در آستانه لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران و افزایش درآمدهای جمهوری اسلامی، حسن هاشمی وزیر بهداشت دولت روحانی از 7 تا 10 ژانویه به سوریه و لبنان سفر کرد و ضمن دیدار با مقامات این دو کشور به آنان اطمینان داد که جمهوری اسلامی دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز لبنان و سوریه راتأمین میکند، با اعطای بورسیه، دانشجویان پزشکی و پرستاری آنان را در ایران آموزش می دهد و دو دانشکده پزشکی نیز در لبنان تأسیس خواهد کرد