ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای: بنده نگفتم کسانی که نظام را قبول ندارند به مجلس بروند

رهبر ایران در ملاقات با دست‌اندرکاران انتخابات ۹۴ گفت دعوت از مخالفان نظام به شرکت در انتخابات به معنای آن نبود که آنها به مجلس بروند بلکه منظور مشارکت ‌شان در رای دادن بود.

رهبر ایران در ملاقات با دست‌اندرکاران انتخابات ۹۴ گفت دعوت از مخالفان نظام به شرکت در انتخابات به معنای آن نبود که آنها به مجلس بروند بلکه منظور مشارکت‌شان در رای دادن بود.

آیت‌الله خامنه‌ای چهارشنبه ۳۰ دی در دیدار با جمع دست‌اندرکاران انتخابات خبرگان و مجلس به تشریح آداب "رقابت سالم" پرداخت. او دو انتخابات پیش روی را بسیار مهم و یک "مسابقه ملی" توصیف کرد و گفت ملت و جمهوری اسلامی برنده پرافتخار برگزاری این مسابقه خواهد بود.

خامنه‌ای عنوان کرد: در این رقابت برد و باختی برای ملت مفهوم ندارد زیرا در هر صورت ملت ایران برنده واقعی و نهایی است: «اگر ملت ایران خوب و قوی و مصمم وارد میدان انتخابات شود و صندوق‌های رای را از عزم خود پر کند، جمهوری اسلامی به خود خواهد بالید.»

او مهم‌ترین شرط یک رقابت سالم را شرکت همه واجدان شرایط رای دادن و حتی آن کسانی دانست که نسبت به نظام مسئله دارند: «این افراد قاعدتا نسبت به امنیت و پیشرفت و عزت کشور مسئله‌ای ندارند و بر همین اساس اگر خواهان استمرار امنیت و عزت ملی هستند باید در انتخابات شرکت کنند.»

ولی فقیه جمهوری اسلامی که ۱۹ دی در قم از مخالفان دعوت کرده بود برای اعتبار کشور در انتخابات شرکت کنند، یادآور شد که منظورش آمدن مخالفان به پای صندوق‌های رای بود و نه بیشتر.

"مچ‌گیری از نظام"

خامنه‌ای افزود عده‌ای کمین کرده‌اند که با حضور نیافتن مردم در انتخابات، با تحریم و یا سست کردن انتخابات، از نظام جمهوری اسلامی مچ‌گیری کنند: «اما ملت در مقابل این کمین کرده های نابکار، کارآمدی خود را نشان داده و در این انتخابات هم نشان خواهد داد.»

او هم‌زمان، حق عمومی و سلامت انتخابات را در این دانست که تنها کسانی به مجلس بروند که نظام و مصالح و ارزش‌های کشور را قبول داشته باشند: «درهیچ جای دنیا، افرادی را که اصل نظام آن کشور را قبول ندارند، به مراکز تصمیم‌گیری راه نمی‌دهند و حتی در کشوری همچون امریکا که خود را نماد آزادی معرفی می‌کند و عده‌ای ساده لوح هم آن را قبول و ترویج می‌کنند، در دوران رقابت بلوک شرق و غرب، افراد را با اندک اتهامِ گرایش سوسیالیستی، کنار می‌گذاشتند.»

خامنه‌ای در این دیدار سکوت خود در باره حمله به سفارت عربستان سعودی را نیز شکست و ضمن تقبیح این حمله از حزب‌اللهی‌ها دفاع کرد: «عقل و فهم همین حزب‌اللهی‌ها و تحلیل آنها در موارد زیادی از برخی بزرگ‌ترها بهتر است و نباید به بهانه حمله به سفارت عربستان یا سفارت انگلیس که هر دو به ضرر کشور و اسلام هستند و بنده هم بدم آمد؛ تضعیف شوند و مورد تهاجم قرار گیرند.»

او در منع استفاده از کلمه "تندروها" در مباحث سیاسی کشور گفت: «برخی دائما این کلمه را تکرار می‌کنند که منظورشان جریان مومن و حزب‌اللهی است در حالی‌که نباید آنها را متهم به تندروی کرد زیرا این جوانان با اخلاص تمام در میدان حاضرند.»

انتخابات خبرگان و مجلس دهم، هفتم اسفند ۹۴ برگزار می‌شوند. نزدیک ۶۰درصد داوطلبان نامزدی در این انتخابات رد صلاحیت شده‌اند. خامنه‌ای در دیدار با دست‌اندرکاران انتخابات، در مورد رد صلاحیت گسترده داوطلبان موضعی نگرفت. او پیش‌تر عنوان کرده که حق نظارت استصوابی شورای نگهبان، بخشی از "حق‌الناس" است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • الو

    همه می دانند که خامنه ای هرجا صحبت از اصل نظام می کند منظورش شخص خودش می باشد و خود را اصل نظام می داند. درحال حاضر نیز به درجه از تفرعن رسیده که از مخالفان خود هم انتظار دارد تا سیستم تا بن دندان فاسدش را تایید کنند .

  • farhad

    تو بوزینه *** خوردی.  کلک. و دروغ از سر  گند شما می بارد. تو که زمان  جشم گوشودنت با  دسته علی کچل که راز *** می داند علی کچل.  اگر مردی بودی میان مخالفانت می رفتی. حالا این نه بدون گارد می امدی.  گرچه تو  توی توالت برای زنها و  فامیلی گارد گماشته اید شور بخت بیچاره. تو که رای مردم بی گناه  در دوران سی هفت سال دزده اید ای بوزینه ماده. مرگ بر ***و اسلام کثیف

  • ali

    ترجمه سخنان مقام معظم و رهبر مسلمانان جهان : شما که نظام و رهبری را قبول ندارید ، در انتخابا به افراد مورد تایید من رای دهید . هرچند که می دانم شما این کاندیداها را قبول ندارد .پس کاری را انجام دهید که قبول نداری .من رای های شما مخالفان خودم را بنفع خودم و حکومت ولایت فقیه ام ، مصادره کرده و همه را به نفع خودم تفسیر می کنم .؟ آقای رهبر معظم خوتتی !!!

  • Farid

    محمد حسین نجات، معاون فرهنگی سپاه پاسداران، روز پنجشنبه ۲۴ دی گفت که هیات‌های اجرایی «وظایف‌شان را درست انجام ندادند» و به استعلام‌های گرفته شده از «پنج دستگاه» مرجع «عمل نکردند»!. وی اضافه کرد: «حالا شورای نگهبان مجبور است کسری کار هیات‌های اجرایی را جبران کند و قطعا افراد زیادی ریزش پیدا می‌کنند»!!. موحدی کرمانی در سخنرانی افتتاحیه همایش شورای ائتلافی اصولگرایان که پنجشنبه ۲۴ دی در تهران برگزار شد، آرزو کرد که لیست جامعتین مورد اعتماد رهبری قرار گیرد و خامنه‌ای به آن رای دهد.!! خامنه ای گفت: اگر عنصر نفوذي به ‌شکلي وارد مجلس و خبرگان و ديگر ارکان شود، مثل موريانه از داخل، پايه‌ ها را مي‌ جود!! صلاحیت بیش از ۶۰ درصد نامزدهای انتخابات ز سوی شورای نگهبان تأیید نشد!! ۹۰ درصد حتی اصلاح طلبها رد شدند و فقط سی نفر توبه ۸۸ کرده از فیلترشان رد شده اند. محسن هاشمی، فاطمه هاشمی، علی مطهری، الیاس حضرتی، محمد علی وکیلی، فاطمه راکعی و مرتضی اشراقی، نوه خمینی از رد شدگان هستند! خامنه‌ای، روز چهارشنبه گفت که « گفتم کسانی که نظام را قبول ندارند رای بدهند، نه این که کسی که نظام را قبول ندارد بفرستند مجلس»!!. معنی دموکراسی و انتخابات آزاد ولایی را فهمیدیم ؟! ثابت شد که در ۸۸ تقلب کردید!

  • عاصفی

    این مقام عظما کلا" قاطی کرده و شاید این از عوارض سیمان های ریخته شده در راکتور ارک باشد . " هر کس که نظام را قبول ندارد هم بیاید در انتخابات شرکت کند" :) :) :) :) :) :) :) :) . یعنی ممکنه ابلهی پیدا بشه و نظام را قبول نداشته باشه و با شرکت در انتخابات و رای دادن به ادمهای نظام ، به او و نظامش مشروعیت بده !! البته هستند کسانی که در توهم به سر برده و فکر میکنند با رای دادن به برخی افراد در نظام عقب افتاده ایران میتواندد تغیرات شگرفی بدهند .

  • شاهد

    درک نادرست از وقایع سال ۵۷ و ماهیت حکومت اسلامی به اشتباهاتی بسیاری انجامیده که خسارت های سهمگینی در پی داشته است . انقلابیونی که با شور و شوق به “جنبش توده ای هویت گرا ” پیوستند با این اندیشه که پس از سرنگونی شاه مستبد “تود ه های قهرمان ” برایشان “ازادی” به ارمغان می اورند با تو ده هایی روبرو شدند که بر مرگشان پایکوبی کردند و و حاصل ان جنبش واپسگرا ی سال ۵۷ حکومتی شبه توتالیتر شد که همچون همه حکومت هایی از این دست همه دستاور دهای مدرنیسم در ایران را در هم کوبید . حکومت اسلامی ایران شکلی دو گانه دارد . الف : رهبری جنبش شیعه گری امام زمانی متکی بر قوانین فرا تاریخی اسلامی و ب: دولت بورکراتیک کارگزار مجری قوانین موضوعه کشوری ! در حکومت شبه توتالیتر اسلامی ایران قدرت اصلی در اختیار رهبری ایت الله خامنه ای “عمود خیمه نظام ” است که از دولت بورکراتیک و قوانین موضوعه کشوری هر انجا که ضروری بداند- از جمله مشکل هسته ای یا رتق و فتق امور داخلی تقسیم مناصب برای اعضای جنبش – استفاده می کند . در چنین حکومتی سرکوب حوزه خصوصی( زندگی خصوصی مردم ) و حوزه عمومی ( عمل سیاست گر دهم امدن مردم برای گفتگو در باره زندگیشان ) از طریق پلیس سیاسی -سپاه پاسداران – اعمال می شود که قدرت حکومتی و ابزارهای ایده لوژیک و و اقتصادی را زیر چتر رهبری حکومت در اختیار گرفته است . در حکومت توتالیتر به ظاهر با دو قدرت روبرو هستیم اما قدرت اصلی در اختیار رهبر توتالیتر است که همیشه حمایت تام از کارگزان خویش به عمل می اورد و از طریق پلیس سیاسی سرکوب تام را پیش می برد – هانا ارنت توتالیتاریسم ( نقل به معنا) . ایت الله خامنه ای در این سخنرانی از شورای نگهبان که ناظر بر سرکوب حوزه سیاسی است و بسیج و نیرو های دیگر پیش برنده جنبش شیعه امام زمانی است حمایتی تمام و کمال بعمل اورده است ! افسانه ای که از سوی اصلاح طلبان بر پایه اعتقاد به وجود ” حکومت سلطانی “در ایران بافته شده بود و انان با عنایت به مذاکرات هسته ای تبلیغ می کردند که “عقل ” به راس حکومت باز گشته است اکنون با اشغال سفارت عربستان از سوی اعضای جنبش و رد صلاحیت های شورای نگهبان و با حمایت کامل ایت الله خا منه ای از هر دو گروه بطلان چند باره خویش را نشان داده است .

  • بهنام

    متوهم تر از این خامنه ای کسی نیست جز خودش . عده ای اراذل و اوباش را نیروهای حزب اللهی دانسته و از اقدامات غیر قانونی آنها حمایت می کند . مرگ بر کلیه دیکتاتورهای پوشالی جهان ، به خصوص خامنه ای ولی امر دزدان جهان .

  • حمید

    "«اگر ملت ایران خوب و قوی و مصمم وارد میدان انتخابات شود و صندوق‌های رای را از عزم خود پر کند، جمهوری اسلامی به خود خواهد بالید.»" خوب و قوی و مصمم = پر کردن صنندوقهای رای از عزم!!! بالیدن جمهوری اسلامی به خود = بالیدن خامنه ای به خود و مالیدن شیره بی بالی ملت به خود!!! دریغ از مثقالی از عقل شعور در وجود رهبر معظم و یا در ملت خوب و قوی و مصصم ایران!!!  و دریغ از اسلامی که گرفتار جنین ملت و چنین حکومتی گشته است که دین خالص خدا بالیدن به خود را به شدت منع کرده و  به رای دادن  بر اساس عقل و شعور و بصیرت تاکید دارد نه بر اساس عزم خود و از برای پر کردن صندوق رای!!! و

  • n

    باید مراقب باشیم در تله نیفتیم. دفعه پیش که مردم رای دادند روحانی سر کار آمد که حالا آقا مانده با او چه کند. الان دوست دارد مردم با انتخابات قهر کنند تا دوباره طاعونی مثل احمدی نژاد را سر کار بیاورد. با انتخابات قهر نکنیم

  • میترا

    ملای زرنگ وعده استمرار امنیت و عزت ملی می دهد تا مردم فراموش کنند که در سال 57 خواستار آزادی، استقلال و یک جمهوری بودند، تا فراموش کنند عمده رنج مردم از بی عدالتی گسترده و خودرایی حاکم مطلق کشور بود. چیزی که زیادی داشتیم "امنیت و عزت ملی" بود. او هم مثل ملای کبیر وقتی تحت فشار قرار می گیرد کثیف ترین رفتار دورترین موجودات به اسلام را به عنوان شاهدی برای توجیه افعال دیوانه وار خود شاهد میاورد. خمینی روزی گفت در انقلاب اکتبر هم چنین سطحی از آزادی تحمل نمیشد، تو گویی این ملای پریشان رهرو راه لنین (ره) بوده و ما نمی دانستیم. حالا این ملا بلنده طرفدار برخورد آمریکا در 60 سال پیش با سوسیالیست ها ( احتمالا منظورش مظنونین به گرایش کمونیستی است) شده. مضحک اینکه هر دو شعار نه شرقی و نه غربی هم می دادند! فقط می توانم از همین الان شدیدترین مراتب لعن مبتنی بر وطن پرستی و عقل خود را نثار ایرانی هایی بکنم که با رفتن به پای صندوق رای بر این همه شنائت ملا نصرالدین مهر تایید خواهند زد. و حتی قبل از آن پیشاپیش بلاهت جبهه اصلاح طلب را در پایبوسی قدرت فاسد محکوم می کنم. رای هر ایرانی در این روز خاص درست مثل رای اهالی آلمان به نظام ناسیونا سوسیالیست است. اگر کسی بتواند آن رای را توجیه کند، این یکی را هم می تواند.

  • arjomand

    مماشات با این رژیم بی فایده و اتلاف وقت است. اصلاح طلبان دست کش مخملی روی دست چدنی این رژیم ضد مردمی هستند. همینکه رژیم در استانه سقوط قرار میگیرد اینها سرو کله شان پیدا شده و با لبخند های دیپلماتیک رژیم را نجات داده و بازاش همان اش و کاسه همان کاسه سرکوب، اختناق و انتخابات مهندسی شده با استفاده از نظارت استصوابی. باید به سمت سرنگونی رژیم، مقاومت مدنی و حتی اگر لازم شد قیام مسلحانه رفت. مرگ یکبار شیون هم یکبار.

  • mani

    در جکومتهای سکوار دمکاسی هر حزبی با ره گرایشی حق شزکت دارد. کحمهری لایئلک ترکیه سالام رکیان شزکت میکنند وهیولای ادوغانئسز در میاورد. اینها نفضص استولی با آزادی ادیشه اخترام کیدانزند تازمانی که سکلار دمراسی را علیهداس اقدام نکنند میتوانن شرکت کنند. حمینی گفت گکمنیست میتوانند سرکت کنند. منظور خامنهای از قبول نظان منظور فبلا دکناتوری ولایت مزلقها ست ونه قانواسایسی. یعنیفقی نکرها پچا.یها و بله فربانه خق ئرانئ ئرمجالی فذمابسی خبرگتن س.رت حص.ر دارن و ففقز حق مشورن بدهن تصسم گیزندهاصلی او نظامیان باشند و منظو راورا نظان یعنی حکومنت دیکتائر یمطابفه اویت.

  • arjomand

    روحانیت قبل از انقلاب: ما شیفته خدمتیم نه تشنه قدرت. فقط میخواهیم نظام ظالم شاه را با کمک مردم سرنگون کنیم، بعد از ان به مساجد و حجره ها بر گشته و به قدرت کاری نداریم. روحانیت بعد از سوار شدن بر گرده مردم در سال ۵۷: حذف مخالفان به هر قیمت ممکن از جمله حذف فیزیکی، نظارت استصوابی، قوه قضاییه و قتل. اطاعت از ما اطاعت از خداست و نافرمانی از ما نا فرمانی از خدا و مستوجب کیفر کلمه شرافت را باید یک بار دیگر از اول ترجمه کرد!!

  • hamid

    روحانی رفته بود پیش خامنه‌ای و به او یادآوری کرده بود که شما دعوت کرده بودید که همه حتا مخالفان استبداد دینی در انتصابات شرکت کنند! و از آنطرف شورای نگهبان صلاحیت تمام خودی‌هایی‌ که انتقادی از شما داشتند را ردّ کرد!! و به او سعی‌ کرد بگوید اگر دخالت کند بنفع او است و نشان میدهد که در این تصمیم نقشی‌ نداشته است؟!!! اما مشکل حل نمی‌شد، چرا؟ چون، آنوقت مشکل میشد شورای نگهبان، که آنوقت میپرسیدیم که بدستور کی‌ و چه ارگانی‌ عده زیادی از خودی‌ها را دیگر خودی نشناخته!! نتیجه علی‌ خامنه‌ای گفت که مهندسی انتصابات با او است و او فقط برای نمایش، گفته بیائید رای به ذلت در استبداد بدهید! شاد باشید. حمید