ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شکوفه آذر ماسوله با وجود قرار وثیقه همچنان در زندان است

شکوفه آذر ماسوله، فعال مدنی در نامه‌ای از زندان نوشته است که با گذشت بیش از هفت ماه از بازداشت موقتش، به دلیل نداشتن خانواده و عدم توانایی در سپردن وثیقه و کفالت همچنان در زندان به‌سر می‌برد و دادگاه با تخفیف این قرار و آزادی او تا زمان برگزاری دادگاه موافقت نمی‌کند.

شکوفه آذر ماسوله، فعال مدنی در نامه‌ای از زندان نوشته است که با گذشت بیش از هفت ماه از بازداشت موقتش، به دلیل نداشتن خانواده و عدم توانایی در سپردن وثیقه و کفالت همچنان در زندان به‌سر می‌برد و دادگاه با تخفیف این قرار و آزادی او تا زمان برگزاری دادگاه موافقت نمی‌کند.

شکوفه آذر ماسوله در ١۸ خردادماه ١٣۹۴ دستگیر و تا ۶۹ روز پس از بازداشت حتی تفهیم اتهام نیز نشد.

سایت «عدالت برای ایران» متن نامه شکوفه آذر ماسوله را امروز پنج‌شنبه یکم بهمن منتشر کرده و گفته است براساس اطلاعات موثق زمان برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات این فعال مدنی هنوز مشخص نشده و وکیلش تا کنون به پرونده او دسترسی نداشته است.

شکوفه آذر ماسوله، با نام مستعار پریسا آزادی، از جمله زنانی بود که در تاریخ ٣٠ مهر ۱۳۹۳ در اعتراض به چندین مورد اسیدپاشی به زنان در اصفهان، در مقابل مجلس دست به تجمع زده بودند. او همچنین به‌عنوان همبستگی با نسرین ستوده در تجمع اعتراضی این وکیل دادگستری در مقابل ساختمان کانون وکلای تهران شرکت کرده بود. نسرین ستوده در اعتراض به محرومیت سه ساله‌اش از وکالت از ۲۹ مهر ۱۳۹۳ تا ۴ تیر ۱۳۹۴، به‌مدت ۹ ماه تحصن کرد و بسیاری از فعالان مدنی در آن شرکت کردند.

مأموران وزارت اطلاعات شکوفه آذر را در روز ١۸ خردادماه ١٣۹۴ بدون ارایه حکم بازداشت در منزل شخصی‌اش در رودهن بازداشت کردند.

او در نامه خود نوشته است که بیش از دو هفته در بند ۲۰۹ اوین تحت فشار بازجویی قرار داشته و بعد از آن به بند زنان زندان اوین منتقل شده و تا ۶۹ روز بعد حتی تفهیم اتهام نیز نشده، در حالی که به‌گفته او در «بازداشت موقت» بوده و طبق اصل ۳۲ قانون اساسی حداکثر مدت بازداشت موقت ۲۴ ساعت است و در این مدت باید پرونده مقدماتی به مراجع قضایی ارسال شود و مقدمات محاکمه هر چه سریع‌تر فراهم گردد.

او نوشته است «اخلال و آشوب و شرکت در تجمعات غیرقانونی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» از جمله اتهاماتش بوده و او در تمام مراحل بازپرسی، تفهیم اتهام، اعلام حکم و تعیین وثیقه از حق داشتن وکیل محروم بوده است.

شکوفه آذر ماسوله در نامه خود آورده است: «به دلیل از دست دادن خانواده درجه یک (فوت پدر و مادر و تک فرزند بودن) از ملاقات محروم بوده و حتی اجازه تماس تلفنی مستمر با اقوام برای پیگیری روند پرونده و مشاوره با وکیل و تماس تلفنی با وکیل را نیز نداشته‌ام و نهایتاً هر دو ماه یک ‌بار تماس تلفنی با اقوام بعد از نامه‌نگاری‌های اداری متعدد به مسئولین بند نسوان، اجرای احکام و … انجام می‌گرفته است.»

بازپرس پرونده در تاریخ ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ برای این فعال مدنی وثیقه ۷٠ میلیون تومانی تعیین کرد که بعد به کفالت ۱۰۰ میلیون تومانی تبدیل شد اما او به دلیل نداشتن خانواده همچنان در حبس است.

شکوفه آذر در نامه خود تمامی اتهامات را تکذیب کرده و گفته است به همین دلیل دادگاه تا زمان حضور وکیل که «حداقل شرط دادرسی عادلانه است» هیچ‌گونه دفاعیه‌ای در جلسه دادگاه ارائه نخواهد کرد.

او همچنین افزوده است که در اعتراض به اتهامات مطرح شده در کیفرخواست، نداشتن وکیل و همچنین «روند ناعادلانه و قطع هرگونه ارتباط با خارج از زندان به مدت بیش از شش ماه»، برای احقاق حقوق خود ناگزیر است از سایر روش‌های اعتراض و دادخواهی استفاده کند.

شکوفه آذر دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین‌الملل است و هنگامی که مشغول آماده کردن خود برای امتحانات میان ترم و ارائه موضوع دفاعیه پایان‌نامه کار‌شناسی ارشد بود بازداشت شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.